پرداخت عوارض ۱۰‌درصدی وزارت کشور از محل حق‌بیمه شخص ثالث موجب کاهش تصادفات شده و بدین ترتیب هزینه شرکت‌های بیمه نیز در این رشته کمتر خواهد شد. مهدی فلاح، معاون فنی بیمه دانا، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پرداخت ۱۰‌درصد عوارض وزارت کشور از محل حق بیمه شخص ثالث گفت: در حال حاضر عوارض وزارت کشور از محل ۱۰‌درصد حق بیمه شخص ثالث از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شود و این شرکت‌ها از این بابت مبلغی را از مردم دریافت نمی‌کنند.

به گفته وی از محل ۱۰‌درصد حق بیمه شخص ثالث با عنوان عوارض وزارت کشور، نیروی انتظامی‌ در جهت کاهش میزان خسارات تصادفات و کاهش ضریب خسارت شخص ثالث اقداماتی را به انجام خواهد رساند، بدین ترتیب با اجرای صحیح این طرح خسارات ناشی از تصادفات کاهش می‌یابد و هزینه شرکت‌های بیمه در این رشته نیز کمتر خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کاهش حق بیمه بدنه باعث استقبال بیشتر دارندگان خودرو از آن خواهد شد؟ توضیح داد: در حال حاضر حق بیمه بدنه خودرو نسبت به حق بیمه شخص ثالث کمتر است، البته باید به این مساله توجه شود که حق بیمه دریافتی در هر رشته‌ای باید متناسب با ریسک آن باشد.

معاون فنی بیمه دانا اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل متفاوت بودن خودرو‌ها ایجاد تغییرات در حق بیمه بدنه ضروری است اما هنوز شرایط برای تنوع بخشیدن بیمه بدنه فراهم نیست و باید تمام جزئیات را متناسب با ریسک در نظر گرفت.