طرح افزایش دوباره وام ازدواج

خلیل یسایی، مدیرعامل صندوق مهر‌امام‌رضا(ع) از بررسی طرحی خبر داد که درصورت تصویب نهایی آن، مبلغ وام ازدواج دوباره افزایش می‌یابد به صورتی که دو سوم این تسهیلات کالایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل صندوق مهر‌امام‌رضا(ع) در نشستی با خبرنگاران یکی از برنامه‌های صندوق را افزایش وام ازدواج به بیش از یک‌میلیون تومان برای هر زوج عنوان کرد و گفت: در این صورت دو سوم تسهیلات ازدواج صندوق کالایی (‌تولیدات داخلی با کیفیت و استاندارد) و یک سوم نقدی خواهد بود. خلیل یسایی دلیل این کار را مسوول دانستن صندوق در برابر تولید کنندگان داخلی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مسوولیت‌های صندوق اشتغالزایی است، این اقدام نیز برای حمایت از تولیدات داخلی و آماده کردن بازار برای تولیدات آنها است. وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته و تفاهمات انجام شده با بانک‌های عامل میزان وام ازدواج صندوق به هر زوج از ۵‌میلیون ریال به ۱۰‌میلیون ریال افزایش یافته است که به روز پرداخت می شود، تصریح کرد: در‌حال‌حاضر شرایط آماده کردن وثایق و تضمین‌ها توسط متقاضیان دریافت وام از صندوق تسهیل شده است.

مدیرعامل صندوق مهر‌امام‌رضا(ع) با بیان اینکه در سال گذشته برای دریافت تسهیلات ازدواج ۷۲۵‌هزار و ۳۴۹ نفر ثبت نام کرده‌اند، افزود: از این رقم ۵/۷۵‌درصد شهری و ۵/۲۴‌درصد روستایی بود که بانک‌های عامل آن نیز در ابتدا کشاورزی و صنعت و پس از آن بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و سپه نیز در سه ماه پایانی سال به آن افزوده شدند.

وی تعداد معرفی‌شدگان برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانک ملی را ۱۶۷‌هزار نفر، ۱۵۸‌هزار نفر بانک ملت، ۱۴۲‌هزار نفر بانک کشاورزی، ۸۲‌هزار نفر بانک تجارت، ۷۲‌هزار نفر بانک صادرات و ۶۵‌هزار نفر بانک سپه اعلام کرد و افزود: در مجموع ۶۸۷‌هزار و ۹۲۱ نفر توسط صندوق به بانک معرفی شدند که وام‌های مذکور به ۳۷۵‌هزار نفر توسط بانک‌ها پرداخت شده است. یسایی میزان اشتغال تحت پوشش سال ۸۵ را بالغ‌بر ۵۲‌هزار و ۳۹۳ نفر به مبلغ ۲۴۰‌میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: از این رقم ۴۷‌درصد شهری و ۵۳‌درصد روستایی بوده که یک‌هزار و ۷۳۰ روستا شامل ۲۷‌هزار نفر به مبلغ ۱۱۹میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، صندوق مهر‌امام‌رضا(ع) در بحث اشتغالزایی قراردادهایی را با نهادها و سازمان‌هایی از جمله بنیاد شهید، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) سازمان زندان‌ها، بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی، دو موسسه خصوصی، سازمان تامین‌اجتماعی، دانشگاه آزاد، دامپزشکی، تاکسیرانی، صنایع دستی و غیره منعقد کرده است.