در جلسه کمیسیون اصل نود با رییس دیوان محاسبات و رییس کل بانک مرکزی مشخص شد فردی وام میلیاردی دریافت کرده اما سفته‌های آن برای سال ۱۳۹۰ امضا شده که این نشان از نظارت ضعیف بر بانک‌ها و رابطه ناسالم بعضی از بانک‌ها با رانت‌خواران دارد. حجت‌الاسلام علی عسگری، نایب‌رییس کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در جلسه کمیسیون اصل نود با شیبانی، رییس کل بانک مرکزی و رحیمی رییس دیوان محاسبات گزارشاتی ارائه شد اما به دلیل اتمام وقت جلسه، این نشست به جلسات بعدی موکول شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده از ناحیه دیوان محاسبات، معوقات بانک‌ها خیلی زیاد شده و از رقم ۴ تا ۵درصد که استاندارد جهانی است به ۱۲درصد رسیده و شیبانی نیز این را قبول کرد.

عسگری تخلفی که موجب تعجب اعضای کمیسیون شده بود را رابطه فردی وام‌گیرنده با اعضای یکی از شعب بانک‌ها عنوان کرد و گفت: این فرد وامی میلیاردی دریافت کرده اما وصول سفته‌های آن مربوط به سال ۱۳۹۰ یعنی ۴ سال دیگر است. این فرد نه آقازاده و نه فردی است که مورد حمایت سیاسی باشد و تصور می‌کنم این گونه آدم‌های فرصت‌طلب عنوان‌آقازاده را مطرح می‌کنند تا رد گم کنند و انگشت تعجب مردم را به سوی آقازاده ‌ها درازکنند و کدهای غلط به مردم دهند.

نایب‌رییس کمیسیون اصل نود عامل اصلی این گونه تخلف‌ها را روسای برخی از شعب بانک‌ها دانست و یادآور شد: در حالی‌که مردم برای دریافت وام‌های اندک در کش و قوس بانک‌ها می‌مانند باید برای بازپرداخت وام‌های کلان تضمین‌های واضح و به روزتری ارائه شود.

نماینده مشهد با بیان این‌که دیوان محاسبات مدارک زیادی ارائه کرد که نیاز به بررسی دارد، خاطرنشان کرد: اگر کار دیوان محاسبات را بعضی‌ها سیاسی نکنند و اطلاع‌رسانی از سر دلسوزی باشد کار خوبی است، چراکه اطلاع‌رسانی جرم نیست و دیوان محاسبات معتقد است اطلاع‌رسانی می‌کند تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود. در واقع این اطلاع‌رسانی با کمک افکار عمومی، جراید و اصحاب رسانه‌ها می‌تواند جلوی فسادهای اقتصادی را بگیرد.