رییس بانک کارگشایی گفت: نرخ سود تسهیلات این بانک به‌این ترتیب است که ۵/۴‌درصد به عنوان کارمزد از مبلغ تسهیلات و ۵/۴‌درصد به عنوان حق الوکاله از مبلغ ارزیابی دریافت می‌شود که جمعا ۹‌درصد می‌شود. علی عادلی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در تشریح نحوه دریافت وام از بانک کارگشایی اظهار داشت: بانک کارگشایی تسهیلات خود را در قبال وثیقه طلا ارائه می‌دهد.

وی افزود: تعرفه ارزیابی و تسهیلاتی که در قبال وثیقه پرداخت می‌شود با تسهیلاتی که در بازار وجود دارد، متفاوت است.

عادلی خاطرنشان کرد: تعرفه‌ای که در حال حاضر داریم به این صورت است که هر گرم طلای ۱۷ و ۱۸ عیار حدود ۷هزار و پانصد تومان ارزیابی می‌شود و یک سوم آن یعنی ۲هزار و پانصد تومان در قبال هر گرم طلا تسهیلات داده می‌شود.

وی میزان سقف تسهیلات به هر نفر را ۵۰۰‌هزار تومان ذکر کرد و افزود: در قبال این میزان تسهیلات باید ۲۰۰ گرم طلای ۱۷ و ۱۸ عیار ارائه دهد. قرارداد این بانک یکساله است و پس از این مدت برای یک سال دیگر نیز قابل تمدید است.

عادلی افزود: میزان تسهیلات باید یکجا در پایان قرارداد به بانک پرداخت شود و اگر این میزان سر سال واریز نشود برای یک سال دیگر قابل تمدید است.

رییس بانک کارگشایی تصریح کرد: اگر عیار طلا بیش از ۱۷ و ۱۸ باشد تا ۳۰‌هزار تومان نیز تسهیلات در قبال آن پرداخت می‌شود. البته اگر منابع ما بیشتر شود تعرفه ارزیابی و تسهیلات تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه ارزیابی و تسهیلات ما ظرف یک یا دو سال بسته به میزان اعتباری است که تخصیص داده می‌شود.

عادلی تاکید کرد: هر چه اعتبار بانک افزایش یابد، تعرفه را به نفع مشتری تغییر می‌دهیم.

وی اظهار داشت: قبول داریم رابطه تعرفه و وثیقه دریافت شده از مردم غیرمنطقی است، یعنی در واقع ارزش هر ۲۰۰ گرم طلا در بازار تقریبا سه‌میلیون تومان است.