ایسنا- در صورت همکاری بانک‌ها با صندوق مهررضا (ع)، میزان وام ازدواج به ۲میلیون تومان برای هر زوج افزایش می‌یابد. سید حسین شبیری، مدیرعامل صندوق مهر رضا (ع)، با اشاره به ثبت‌نام ۲۱هزار نفر در سایت اینترنتی صندوق مهر رضا (ع) برای دریافت وام ازدواج، گفت: ۴۰درصد یعنی حدود هشت هزار نفر از این تعداد نیز برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند که سعی می‌شود ماه آینده تعداد معرفی‌شدگان به بانک‌ها با تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برابر شود.

وی افزود: معرفی‌شدگان نیز برای تشکیل پرونده به بانک‌ها مراجعه کرد‌ه‌اند،اما از اینکه کسی این وام را دریافت کرده و یا نکرده است، اطلاعی ندارم. اما مدت پرداخت وام به متقاضیان از زمان ثبت‌نام تا دریافت وام، ۱۵ روز در نظر گرفته شده است، که این مدت از پایان شهریورماه اجرایی می‌شود. شبیری درباره واریز شدن اعتباراتی از محل صرفه‌‌جویی اداره‌های دولتی و کمک‌های مردمی به صندوق مهررضا(ع) بیان کرد: میزان صرفه‌جویی وزارتخانه‌ها هنوز احصا نشده و نحوه واریز آن به حساب صندوق مشخص نشده است، اما بر اساس قانون ۳۲۰میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شده که ۱۶۰میلیارد تومان آن تخصیص یافته که تا چند روز آینده ۸۰میلیارد تومان از آن را دریافت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام شماره‌ حساب برای دریافت کمک‌های مردمی تاکنون حدود یکصد میلیون تومان از این طریق به حساب صندوق مهر رضا(ع) واریز شده است، لذا در حال حاضر هیچ محدودیت اعتباری برای پرداخت وام ازدواج نداریم.

مدیرعامل صندوق مهررضا (ع) گفت: مقرر شده که با هماهنگی‌های انجام شده میان صندوق‌ و بانک‌ها اعتبارات وام ازدواج ادغام شود که این امر موجب می‌شود که میزان وام ازدواج به ۲میلیون تومان افزایش یابد.

وی درباره پرداخت وام مسکن از سوی صندوق مهر رضا (ع)، افزود: پرداخت وام مسکن از سال آینده آغاز خواهد شد که به نظر می‌رسد میزان وام مسکن در حد رهن کردن واحدهای مسکونی برای زوج‌های جوان باشد و به جای پرداخت اجاره‌بها، وام صندوق را بازپرداخت کنند.