مدیر کل تعاون فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۱طرح در بخش تعاون استان فارس برای دریافت تسهیلات بانکی از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی شده است. محمدحسین گلریز خاتمی تصریح کرد: این تعداد طرح با سرمایه‌گذاری دوهزار و ۳۴۹میلیارد ریال، برای ایجاد ۱۵هزار و ۶۵۴فرصت شغلی به‌دستگاه‌های اجرایی استان فارس معرفی شده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۰۳طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۷میلیارد ریال برای ایجاد سه‌هزار و ۸۶فرصت شغلی، برای دریافت تسهیلات و در راستای ایجاد بنگاه‌های کوچک و زودبازده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

گلریز خاتمی گفت: با توجه به تسهیلات دولت در ارتباط با بنگاه‌های کوچک و زودبازده اقتصادی، تعاون فارس دفاتر موجود خود در شهرستان‌ها را فعال کرده و به دنبال ایجاد دفتر در شهرهایی از استان فارس است که دفتر ندارند.

وی ادامه داد: افزون بر پنج‌هزار تعاونی با ۷۰۰هزار عضو در فارس وجود دارد که تاکنون برای ۶۵هزار نفر در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات، مصرف و مسکن اشتغالزایی شده است.

مدیر کل تعاون فارس افزود: هدف از تشکیل این تعاونی‌ها شتاب بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی، فقرزدایی، مشارکت در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با هدف ارتقای کارآیی ‌بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی، انسانی و فناوری است.

گلریز خاتمی همچنین اظهار داشت: بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضا در زمینه تامین اشتغال، مسکن و سایر نیازهای رفاهی و خدمات بیمه‌ای از دیگر اهداف تشکیل این تعاونی‌ها است.

وی گفت: شرکت تعاونی عدالت در همه شهرستان‌های استان فارس تشکیل شده و در این استان افزون بر ۱۸۰هزار نفر دارای شرایط دریافت سهام عدالت هستند و وجود این تعاونی‌ها موجب تسهیل در امر واگذاری سهام به اعضا می‌شود. مدیر کل تعاون استان فارس اظهار داشت: به هر یک از اعضا تا سقف ۲۰میلیون ریال و به هر خانواده حداکثر پنج نفره تا سقف یکصدمیلیون ریال سهام عدالت به تدریج واگذار می‌شود.