تغییرات قیمت خرده‌فروشی برخی اقلام خوراکی در هفته گذشته

اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی عرضه شده در تهران در هفته گذشته را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، در هفته گذشته قیمت پنیر غیرپاستوریزه اندکی پایین آمد و بهای سایر اقلام گروه لبنیات نسبت به هفته قبل تغییری نداشت. قیمت تخم‌مرغ افزایش یافت و شانه‌ای ۱۸‌هزارو ۴۰۰ تا ۲۰‌هزار ریال

فروش رفت.

در هفته گذشته بهای انواع برنج ثابت بود و در گروه حبوب، قیمت لوبیا قرمز افزایش نشان داد و بهای سایر اقلام تغییر مهمی نداشت. خواربار فروشی‌های مستقر در میادین زیر نظر شهرداری اقلام حبوب را حدودا کیلویی ۳‌هزار و ۱۵۰ تا ۴‌هزارو ۱۷۰ریال پایین‌تر از قیمت انواع مشابه در فروشگاه‌های سطح شهر می‌فروختند.

در هفته مورد بررسی، میادین زیرنظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه را که کیفیت نسبتا مناسبی داشت، به نرخ‌های سازمان میادین میوه و‌تره‌بار شهرداری تهران می‌فروختند. در ضمن، در میادین مذکور کدو سبز عرضه نمی‌شد و فروش پرتقال درجه یک، انگور و لوبیا سبز نیز کم بود.

میوه فروشی‌های سطح شهر، اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب زرد تخم لبنان، پرتقال درجه یک و انگور بالا رفت، اما قیمت سایر اقلام پایین آمد و در گروه سبزی‌های تازه بهای پیاز و سبزی‌های برگی کاهش ولی قیمت سایر اقلام و به ویژه گوجه فرنگی افزایش یافت.

در این هفته بهای انواع گوشت قرمز و گوشت مرغ بالا رفت. قیمت قند کاهش، اما بهای شکر و انواع روغن نباتی افزایش یافت و قیمت چای خارجی ثابت بود.

در هفته مورد بررسی، بهای پنیر غیر پاستوریزه ۳/۰‌درصد پایین آمد و قیمت سایر اقلام گروه لبنیات تغییری نداشت. بهای تخم مرغ ۷/۷ ‌درصد بالا رفت.

این هفته قیمت انواع مختلف برنج ثابت بود. در گروه حبوب بهای لوبیا سفید تغییری نداشت و قیمت نخود ۳/۰‌درصد و لوبیا چیتی ۲/۰ کاهش ولی بهای سایر اقلام ۲/۰‌درصد تا ۰/۱‌درصد افزایش یافت.

در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب زرد تخم لبنان ۴/۶‌درصد، پرتقال درجه یک ۹/۲‌درصد و انگور ۴/۴‌درصد بالا رفت، اما بهای سایر اقلام ۱/۰‌درصد الی ۷/۱۷‌درصد پایین آمد. در گروه سبزی‌های تازه قیمت پیاز و سبزی‌های برگی هر یک ۳/۰‌درصد کاهش ولی بهای گوجه‌فرنگی ۰/۱۴‌درصد و قیمت سایر اقلام ۴/۶‌درصد تا ۷/۳۴‌درصد افزایش داشت.

در هفته مورد گزارش بهای انواع گوشت قرمز ۶/۲‌درصد الی ۰/۴‌درصد بالا رفت. قیمت گوشت مرغ ۰/۱‌درصد افزایش نشان داد.

در هفته مورد بررسی، بهای قند، ۹/۰‌درصد پایین آمد و قیمت چای خارجی ثابت بود اما بهای شکر ۱/۱‌درصد و انواع روغن نباتی ۱/۰‌درصد تا ۸/۰‌درصد بالا رفت.