معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی بازنشسته شد

لیلا اکبرپور- آیت کریمی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی حکم بازنشستگی خود را دریافت کرد.

او از سال ۵۸تاکنون در بیمه مرکزی و در سمت‌های گوناگون فعالیت داشته است. سوابق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی

آیت کریمی متولد سال ۱۳۳۰ است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بیمه از مدرسه عالی بیمه و کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم‌ها از انستیتو تکنولوژی فلوریدای آمریکا است.

او همچنین دارای گواهینامه دوره‌های تخصصی عمومی و پیشرفته از مرکز آموزش بیمه سوئیس، مدیریت اتکایی ۱ و ۲ از بیمه اتکایی کره‌جنوبی، مدیریت برای مدیران ارشد از کشور ژاپن می‌باشد.

آیت کریمی کار خود را در سال ۵۲ به عنوان کارآموز در شرکت بیمه ایران آغاز و سال بعد به سازمان تامین اجتماعی رفت، از سال ۵۶ تا ۵۸ به عنوان کارشناس ارشد بیمه‌های اشخاص فعالیت خود را در شرکت بیمه امید ادامه داد.

از سال ۵۸ به بیمه مرکزی ایران آمد و در سمت‌های مختلفی چون کارشناس بیمه اتکایی، مسوول اداره بیمه اتکایی آتش‌سوزی، سرپرست اداره بیمه اتکایی قبولی از خارج، رییس اداره بیمه اتکایی قبولی از خارج، معاون مدیر اتکایی در بیمه‌های اتکایی اجباری و اشخاص، معاون مدیر اتکایی قبولی از خارج، مدیر اتکایی قبولی از خارج، عضو کمیته نرخ، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های بیمه‌ای، مدیر نظارت، عضویت در کمیته امور فنی، مدیر طرح و توسعه، عضو شورای پژوهش و هیات تحریریه فصلنامه بیمه مرکزی ایران و سرپرست معاونت طرح و توسعه فعالیت داشته است.

وی تجربه ۲۰سال تدریس در دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، آزاداسلامی و دانشکده مدیریت، حسابداری، اموراقتصادی و دارایی، موسسه علوم بانکی، مرکز آموزشی امام‌خمینی‌(ره) و سازمان مدیریت صنعتی را دارد و بیمه اموال، مسوولیت، کلیات بیمه، آشنایی با بیمه، قوانین و مقررات بیمه، آشنایی با اصول بیمه دروسی است که او طی سال‌های گذشته تدریس کرده است.

کتب بیمه‌ای چون بیمه اموال و مسوولیت، کلیات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه اموال، پرسش و پاسخ جامع بیمه‌ای، مبانی علمی و نظری بیمه‌های اموال از تالیف و ترجمه‌های آیت‌کریمی است.

کتاب کلیات بیمه وی از سوی فدراسیون بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی آسیایی و آفریقایی (فیر) برنده جایزه بهترین کتاب بیمه‌ای در سال ۱۹۹۷ میلادی شد.

سمینار‌های تخصصی بیمه‌‌ای بارها به ریاست وی برگزار شده و ۱۴۰مقاله بیمه‌ای آیت‌ کریمی به چاپ رسیده است.

فصلنامه تخصصی بیمه آسیا نیز طی سال‌های گذشته همواره مقالاتی از معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی پیرامون موضوعات روز صنعت بیمه منتشر کرده است.