روال پرداخت تسهیلات به متقاضیان همانند گذشته است و پرداخت هیچ نوع تسهیلاتی قطع نشده است. محمدابراهیم مقدم، عضو هیات‌مدیره بانک تجارت، در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه این گفته که شعب مرکزی استانی بانک‌ها به زیرمجموعه استانداری‌ها می‌روند، توضیح داد: تنها توزیع منابع در استان‌ها صورت می‌گیرد در این حالت افرادی به عنوان کمیته تخصیص تعیین می‌شوند و سرعت استفاده و برگشت منابع بانک‌ها را معین می‌کنند تا بتوان در استان‌ها توزیع کرد.

به گفته وی تخصیص و وصول با سرعت بالا، فعالیت بسیار مطلوب این کمیته در استان‌ها به شمار می‌آید. وی در پاسخ به این سوال که بانک تجارت برای تاسیس شعبه در خارج از کشور بنا به ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی چه اقداماتی انجام داده است؟ تاکید کرد: اکثر کشور‌ها برای تاسیس شعبه مناسب هستند اما ایران باید قادر باشد در آنها شعبه تاسیس کند بدین ترتیب تعامل لازم باید با بانک مرکزی محلی برقرار شود. در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها نیز خواستار تاسیس شعبه در داخل ایران هستند اما هنوز نتیجه تعاملات مشخص نشده است.

مقدم با بیان اینکه هر کشوری که اجازه تاسیس شعبه بانک‌های ایرانی را صادر کند تاسیس شعبه در آن کشور مقدور خواهد بود خاطرنشان کرد: در کشور‌های دیگر یا باید شعبه‌ای از بانک ایرانی تاسیس شود که کاملا تحت نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران باشد و یا باید سرمایه آن به عنوان یک بانک جداگانه باشد و مستقل فعالیت کند.

وی درباره تغییر ساعت کار بانک‌ها به ۹صبح گفت: در حال حاضر کار کارشناسی لازم روی این تصمیم در حال انجام است، به طوری که ساعت کار بانک‌ها در شهرستان‌ها کاهش یافت نتیجه در صرف زمان لازم نشان می‌دهد که شروع کار بانک‌ها در تهران چه ساعتی باشد؟