مبلغ 200‌میلیارد ریال برای وام دیه اختصاص یافت

مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: پرداخت وام دیه که به بانک ملت سپرده شده برای زندانیان مرتکب جرایم غیرعمد توفیق بزرگی است که بر کارهای اجتماعی بانک افزوده می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر علی دیوان‌دری، مدیرعامل بانک ملت در گردهمایی یک روزه نحوه تدوین شیوه‌نامه اعطای وام قرض‌الحسنه بانک ملت به زندانیان نیازمند بدهکار دیه در جرایم غیرعمد، با بیان خیرمقدم و تبریک ایام میلاد امام رضا(ع)، گفت: این موضوع همواره برای مردم یک دغدغه بوده است. بانک ملت نیز همواره در جهت برگرداندن امنیت و بهداشت روانی جامعه، در کنار مردم خواهد بود.

وی افزود: برخی از وظایف نظام بانکی ایفای مسوولیت‌های اجتماعی است که بانک ملت فعالیت‌هایی در این زمینه داشته که در این‌جا به پاره‌ای از آنها اشاره می‌کنم، طرح ملی خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان که دولت آن را اجرا کرده بار اصلی عملیاتی آن بر عهده بانک بوده که با همکاری وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی به یک و نیم‌میلیون کشاورز در کمتر از ۲۴ساعت ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال وجه پرداخت شده است و این صرف‌نظر از منفعت اقتصادی کار بوده است.

دیوان‌دری گفت: خرید محصولات کشاورزی به صورت نقدی در دست انجام است. طرح جمع‌آوری خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده با امضای تفاهمنامه‌ای با وزارت کشور که به ۱۲۵هزار دارنده خودروی فرسوده وام بانکی ۵‌میلیون تومانی اعطا می‌شود که این در کاهش مصرف بنزین و گردش اقتصادی صنعت خودرو سهم بسزایی دارد.

وی افزود: از دیگر اقدام‌های بانک ملت، مشارکت در تامین ۵۰درصد از تسهیلات پرداختی صندوق مهر رضا در جهت تسهیل ازدواج جوانان بوده که این خدمات اجتماعی و فراگیر در متن هدف‌گیری کارهای بانک ملت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هم این اقدام‌ها بوده، اما امسال سطح گسترده‌تری را شامل می‌شود. ایفای تعهدات اجتماعی، یک اصل برای نظام بانکی است. در حال حاضر پرداخت وام دیه که به بانک ملت سپرده شده برای زندانیان مرتکب جرایم غیرعمد توفیق بزرگی است که بر کارهای اجتماعی بانک افزوده می‌شود. با توجه به موضوع بند ۳۱ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۸۵ مبلغ ۲۰۰‌میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شده که این مبلغ از محل منابع داخلی و سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک پیش‌بینی شده و پرداخت می‌شود.

دیوان‌دری افزود: دستورالعمل این مساله به استان‌ها ابلاغ شده و آنها در جریان هستند و شعبی جهت تشخیص این امر وجود دارد و جلسه‌ای برای تدوین این کار بزرگ و هماهنگی بیشتر است که آغاز آن سال ۸۵ پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بانک ملت افزود: امیدواریم با این همکاری خوب بین سازمان زندان‌ها و وزارت دادگستری و ستاد دیه بتوان در راحت‌ترین حالت این کار را انجام داد. در این جلسه همکاران بانک ملت توفیق می‌یابند که با مباحث مطروحه، ضرورت و اهمیت کار را بیشتر دریابند و در سایه تفاهم و همدلی، این کار جدید در سال‌های آینده با موفقیت پی‌گیری می‌شود.