در طول چندین دهه فعالیت صنعت بیمه ایران، آنچه بیش از هر عامل دیگری این صنعت را از پویایی و پیشرفت شایسته آن بازداشته است، سنتی و قدیمی بودن شیوه‌های عملیاتی آن می‌باشد. صنعت بیمه همواره دنبال راهکار‌هایی برای برون‌رفت از این وضعیت بوده و در طول سالیان گذشته موضوع مکانیزاسیون به صورت کاملا جدی قابل توجه مدیران ارشد این صنعت قرار گرفته است و به دلیل نبود نرم‌افزار‌های مناسب بیمه‌ای در داخل کشور، چندین نرم‌افزار‌های خارجی در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. شرکت فناوران اطلاعات خبره با مشاهده این نیاز عمده در صنعت بیمه کشور و با بهره‌گیری از تجربه چندساله خود در تهیه نرم‌افزار‌های بیمه‌ای، با آغاز به کار شرکت‌های خصوصی در سال ۱۳۸۲ عزم خود را جزم نموده و برای اولین‌بار نخستین نرم‌افزار یکپارچه و جامع بیمه‌ای را پدید آورد. این شرکت به صورت کاملا تخصصی در زمینه مکانیزاسیون صنعت بیمه فعالیت نموده و خوشبختانه محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های مختلف بیمه‌ای واقع شده و هم‌اکنون شرکت‌های بیمه البرز، کارآفرین، رازی، دی‌، سامان و نوین از نرم‌افزار فناوران برای انجام عملیات بیمه‌گری در سطح شعب و نمایندگی‌های خود استفاده می‌نمایند، شایان ذکر است تاکنون نخستین نشان لیاقت و کارآمدی در بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه از طرف موسسه بیمه اکو به بیمه رازی تعلق گرفته و در سال‌جاری بیمه البرز رتبه اول انفورماتیک در صنعت بیمه کشور را به دست آورده است.

از جمله ویژگی‌های بارز شرکت فناوران می‌توان به متمرکز بودن بانک اطلاعاتی و دسترسی Online تمامی واحد‌ها به آن اشاره نمود. برقراری این ارتباط نیز براساس روش‌های مخابراتی مبتنی بر IP بوده و طیف وسیعی از انواع روش‌های مخابراتی مانند VPN و اینترنت و... را دربرمی‌گیرد.

شرکت‌های استفاده‌کننده از نرم‌افزار فناوران علاوه بر بهره‌مندی از مزایای یکپارچگی و جامعیت سیستم در بخش‌های صدور، مالی، اتکایی و خسارت توانسته‌اند از مزیت Online بودن آن در توسعه شبکه فروش خود استفاده کرده و به آسانی نسبت به تجهیز شعب و نمایندگان خود اقدام نمایند. با بهره‌گیری از نرم‌افزار دغدغه‌ای تحت عنوان جمع‌آوری و پخش اطلاعات وجود ندارد. در مورد انواع بیمه‌نامه عملیات مالی به صورت کامل انجام شده و در نهایت اسناد حسابداری مربوطه به صورت اتوماتیک تولید می‌گردد. در رشته‌های مختلف بیمه‌ای بخش خسارت به صورت خودکار از اطلاعات بخش صدور و مالی استفاده نموده و به هیچ عنوان نیاز به استعلام فیزیکی وضعیت صدور یا مالی بیمه‌نامه وجود ندارد. عملیات اتکایی اجباری و اختیاری نیز در این نرم‌افزار به صورت خودکار قابل انجام است. از دیگر ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار، خودکار بودن تمام عملیات محاسبات حق بیمه و حق بیمه‌های اضافی یا برگشتی الحاقیه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای می‌باشد.

شرکت فناوران اطلاعات خبره، وضعیت جاری را ابتدای کار خود دانسته و با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی خود همچنان در جهت ارتقای کیفی و کمی محصولات خود گام برمی‌دارد.