هشدار رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به رییس کل بانک مرکزی

محمد شاهی عربلو به ابراهیم شیبانی رییس کل بانک مرکزی نسبت به عملکردها و نظارت‌های سلیقه‌ای و سیاسی شدن این بانک هشدار داد و گفت‌: این‌‌ گونه حرکت‌ها بازار پولی کشور را به خطر می‌اندازد. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد عملکرد بانک مرکزی به خصوص در ارتباط با صندوق‌های قرض‌الحسنه، گفت: عملکرد سلیقه‌ای بانک مرکزی نگرانی‌های شدیدی را برای مجلس ایجاد کرده است، زیرا تصمیم‌های بانک مرکزی سلیقه بردار نیست.

محمد شاهی عربلو با اشاره به‌این که در دوره‌های گذشته نیز بانک مرکزی در مقاطعی دچار عملکرد سلیقه‌ای شده بود، تصریح کرد: دچار شدن بانک مرکزی به عملکرد سلیقه‌ای، نظارت سلیقه‌ای و بالاتر از آن سیاسی شدن بانک مرکزی خطر جدی برای بازار پولی آینده کشور است.

به گفته وی، سیاسی شدن و ناکارآمدی بانک مرکزی موجب شده کارشناسی‌ها و مشاوره‌های دقیقی در زمینه مسائل پولی به مجریان و دولت داده نشود که همین عامل باعث ناهنجاری‌های اقتصادی، برداشت بیشتر از حساب ذخیره ارزی، صدور مجوزهای موردی، جلوگیری از برخی عملیات‌ قانونی و مسائل و مشکلات دیگری شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمان آن رسیده که به رییس کل بانک مرکزی هشدار دهیم که ‌این گونه حرکت‌ها در آینده خسارت‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند که جبران آن بسیار مشکل خواهد بود.