قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیمه ایران تمدید شد

مدیرعامل بیمه ایران: دولتی ماندن رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند

لیلا اکبرپور- قرارداد بیمه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیمه ایران با حضور دکتردهقان، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرعامل، معاون فنی و تنی چند از مدیران بیمه ایران و بنیاد شهید روز گذشته تمدید شد. براساس این قرارداد ۴۸۲هزار جانباز با حق بیمه به ازای هر نفر ۳هزار و ۶۰۰تومان به‌مدت یک سال دیگر تا سقف تعهدات بیمه‌گر برای هر عمل جراحی ۵میلیون تومان، سایر هزینه‌های درمانی ۲میلیون و ۵۰۰هزارتومان، هزینه درمانی بدون بستری تا یک‌صد و ۵۰هزارتومان تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند.

در عین حال ۳۵۰هزار نفر خانواده معظم شهدا تحت پوشش بیمه ایران قرار دارند که در مجموع ۸۳۲هزار نفر تحت پوشش درمان، بیمه ایران قرار دارند.

دکتر دهقان، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید در مراسم تمدید قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران ضمن ابراز خرسندی از خدمات‌رسانی بیمه ایران طی سال گذشته از مدیران بیمه ایران خواستار ارتقای سقف تعهدات در قراردادهای آتی شد.

وی همچنین درخصوص ارائه طرح‌های نوین و وسایل کمک توانبخشی به جانبازان، به مسوولان بیمه ایران گفت: در خدمات خود بحث بازتوانی و بهبود حال جانبازان هدف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

سیدحمید پورمحمدی معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی در امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی نیز در مراسم فوق گفت: بیمه‌ایران دارای ۵۳درصد سهم بازار بیمه‌ای کشور است که با داشتن سرمایه و ذخایر قابل توجه امکانات ایده‌آلی برای پذیرش ریسک‌ها دارد.

پورمحمدی با یادآوری اینکه در رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه توسط بیمه‌مرکزی، شرکت بیمه ایران در اکثر شاخص‌ها مقام اول را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: بیمه ایران و بانک ملی ۲ بنگاه اقتصادی هستند که در خدمت جانبازان بوده و وظیفه دارند خدمات مطلوبی را به ایشان ارائه دهند.

همچنین سیدمحمد آسوده، مدیرعامل بیمه ایران با اعلام اینکه طبق نظرسنجی انجام شده، میزان رضایت جانبازان و خانواده معظم شهدا از خدمات‌رسانی بیمه ایران ۹۷درصد بوده است گفت: بیمه ایران، شرکتی دولتی است که بعد از اجرای بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیز همچنان دولتی می‌ماند و از این رو احساس رسالت سنگین‌تری می‌کند و در همین راستا تلاش می‌کند در نحوه خدمات‌رسانی خود بهبود بیشتری حاصل کند.

آسوده با بیان اینکه بیمه ایران برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌گذار جانباز، شعبه خاصی را ایجاد کرده است، افزود: بیمه ایران با ۹هزار مرکز درمانی قرارداد دارد که ۵هزار از این واحدها به جانبازان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کنار بیمارستان‌ها و مراجع درمانی که در خدمت جانبازان هستند ۲۰۰ پزشک کارشناس نیز بر حسن اجرای قرارداد و ارتقای کیفیت آن نظارت دارند.

او درخصوص تمدید این قرارداد اظهار داشت: حق بیمه سال گذشته جانبازان به ازای هر نفر معادل ۳هزار و ۵۰۰تومان بود که با حدود ۸/۲درصد افزایش به ۳هزار و ۶۰۰تومان رسید.

آسوده گفت: در قرارداد مذکور کلیه هزینه‌های درمانی جانبازان حتی هزینه آمبولانس نیز در نظر گرفته شده است و هدف ارائه بهترین خدمت به بیمه‌گذاران می‌باشد.

مدیرعامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: در قرارداد مذکور به دنبال کسب سود نیستیم و با اشاره به پرداخت به موقع حق بیمه و چانه‌زنی بر سر نرخ آن بر ارایه خدمات مطلوب و پایداری قرارداد برای سال‌های آتی تاکید داریم.آسوده گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال گذشته حق بیمه‌ها را در موعد مقرر واریز کردند و همین عمل آنها موجب شد تا بیمه ایران در پرداخت خسارات عملکرد قابل‌قبولی داشته و توازن در قرارداد برقرار باشد.مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به سیستم جامع نرم‌افزاری این شرکت گفت: مدیران امور انفورماتیک با طراحی نرم‌افزاری خاص برای قرارداد جانبازان و خانواده معظم شهدا نحوه خدمات‌رسانی را تسهیل و شرکت می‌تواند به آخرین نتایج، دسترسی داشته باشد.