گروه بازار پول - شرکت بیمه توسعه نخستین خسارت میلیاردی خود را در زمانی بسیار کوتاه پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه توسعه، سیدعلی‌اصغر شجاعی، مدیر بیمه‌های اموال بیمه توسعه با اعلام مطلب فوق افزود: در تاریخ ۲/۵/۸۵ ، یکی از بیمه‌گذاران ۶۴۸ کارتن به‌وزن ۶۴ تن پوشاک را که قرار بود از شارجه به بندرعباس به‌وسیله دوبه موتوردار کوه نور به شماره ثبت ۲۰۳۹۵ حمل گردد، تحت شرایط کلوز c نزد بیمه توسعه بیمه کرد.

وی افزود: شناور کوه نور که در تاریخ ۱۰/۵/۸۵ از بندر شارجه به سمت بندرعباس حرکت کرده بود، ضمن حمل محموله یاد شده کالاهای دیگری را نیز بارگیری و حمل می‌کرد که در ساعت ۱۲:۴۰ مورخ ۱۱/۵/۸۵ در ۵ مایلی جزیره قشم دچار حریق شد. به‌رغم کوشش فراوان مسوولان محلی با اعزام یدک‌کش‌ها و شناورهای ناجی از بندرعباس و قشم، به‌دلیل شدت حریق کلیه محموله شناور از بین رفت و به خود شناور نیز که نزد یکی از شرکت‌های بیمه دولتی بیمه بدنه بود، خسارت جدی وارد شد.

شجاعی ادامه داد: بیمه‌گذار موضوع خسارت را به‌این شرکت اعلام نمود که متعاقب آن تیم کارشناسی شرکت به منطقه اعزام و نسبت به برآورد خسارت اقدام لازم را نمودند و به موازات آن مدارک خرید و حمل، کلیه اسناد شناور و پروانه بهره‌برداری، گواهی‌نامه ناخدا و گواهی صادره سازمان بنادر و کشتیرانی، نیروی انتظامی و هواشناسی منطقه و دیگر مدارک مرتبط با خسارت جمع‌آوری گردید و به استناد مدارک جمع‌آوری شده و اعلام‌نظر کارشناسان اعزامی به بندرعباس، قشم و دبی و شارجه، خسارت آن قسمت از محموله مورد بیمه که تحت پوشش بیمه باربری صادره بیمه توسعه بود، به میزان ۲میلیارد و ۳۰۴میلیون و ۷۰۰هزار ریال برآورد و در وجه بیمه‌گذار پرداخت شد و سهم هر یک از بیمه‌گران اتکایی طرف قرارداد شرکت نیز تعیین و به‌حساب آنان منظور گردید.