استاندار استان مرکزی گفت: بیشتر متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی را زنان سرپرست خانوار و بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدا... سهرابی در پانزهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی افزود: اکنون زنان سرپرست خانوار و نیز زنان بی‌سرپرست برای دریافت این تسهیلات با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و ضروری است کمیته امور بانوان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه مساعدتر برای استفاده زنان از وام های اشتغالزا، افزود: اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی نیازمند همکاری بیشتر بانک‌ها است و شرایط دریافت تسهیلات برای این زنان باید تسهیل شود.

سهرابی درتوضیح چگونگی اعطای این تسهیلات گفت: مددجویان پس از تشخیص و شناسایی از طریق سازمان‌های مربوط ، راهکارهای اعطای تسهیلات رادریافت خواهند کرد.وی تصریح کرد: ایجاد زمینه اشتغال چه برای زنان و چه مردان می‌تواند تبعات منفی بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

سهرابی مشکلات زنان سرپرست خانوار و بی‌سرپرست را زیاد عنوان کرد و گفت: استان مرکزی از نظر داشتن زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار ، دارای آمار بالا است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.