گروه بازار پول - متقاضیان تسهیلات ازدواج یک میلیون تومانی بانک ملی و صندوق مهر رضا (ع) در صورت واجد شرایط بودن و تکمیل مدارک حداکثر ظرف مدت یک هفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. به گزارش روابط عمومی‌بانک ملی، پرداخت این تسهیلات در پی انعقاد یک تفاهمنامه مشترک بین بانک ملی و صندوق مهر رضا (ع) از تاریخ اول دی ماه سال جاری مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از محل منابع این بانک و صندوق مذکور آغاز شده است.

براساس این گزارش، متقاضیان تسهیلات مذکور در صورت دارا بودن شرایط و کامل بودن مدارک چنانچه در دریافت وام خود با مشکلاتی نظیر طولانی شدن زمان انتظار، شرایط سخت تضمین و.... مواجه شدند، می‌توانند مراتب را با اداره روابط عمومی ‌بانک ملی، (واحد ارتباط مردمی‌) به شماره تلفن‌های ۶۰۹۹۲۳۶۳-۰۲۱ و ۶۶۷۳۹۸۰۰-۰۲۱ در میان بگذارند و نتیجه را پیگیری کنند.

مطابق این تفاهمنامه که بین این بانک و صندوق مهر رضا(ع) منعقد شده، این وام به دو بخش تسهیلات ازدواج بانک ملی و همچنین صندوق مهر رضا (ع) تقسیم می‌شود که در صورت واجد شرایط بودن زوجین به هر یک از آنها مبلغ ۱۰میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، واجدان شرایط استفاده‌کننده از این تسهیلات، مزدوجین ۲۴ تیرماه امسال به بعد هستند که حداکثر تسهیلات پرداختی صندوق مهر رضا (ع) به هر یک از آنها مبلغ ۴میلیون ریال است و در صورتی که آنها قبلا از تسهیلات ازدواج شبکه بانکی استفاده نکرده باشند، می‌توانند با رعایت مقررات و ضوابط از مبلغ شش میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک ملی نیز بهره‌مند شوند.

طبق این تفاهمنامه مشترک تسهیلات ۴میلیون ریالی ازدواج صندوق مهررضا (ع) با معرفی نامه این صندوق توسط بانک ملی پرداخت می‌شود.

چنانچه فرد معرفی شده توسط صندوق مذکور، قبلا از تسهیلات اعطایی شبکه بانکی بهره‌مند شده باشد، صرفا مجاز به اخذ تسهیلات تخصیصی از منابع صندوق (حداکثر چهار میلیون ریال) است.

کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مذکور ۴درصد در سال و بازپرداخت آن ۳۶ ماه است.

این گزارش حاکی است، ارائه گواهی اشتغال، تعهد کسر اقساط، آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی برای متقاضیانی که کارمند رسمی‌دولت هستند و معرفی یک نفر کارمند رسمی‌دولت به عنوان ضامن با داشتن مدارک مذکور به جز تعهد کسر اقساط برای متقاضیانی که کارمند رسمی‌دولت نیستند، جهت ضمانت این وام کفایت می‌کند.

همچنین ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب معتبر تا پایان دوره بازپرداخت تسهیلات یا یک نفر دارنده حساب معتبر فعال در یکی از شعب سیستم بانکی مورد تایید بانک قابل پذیرش است.

در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، صرف امضای قرارداد لازم‌الاجرا توسط ضامن که صلاحیت او به تایید شعبه و شورای اسلامی‌ روستا برسد، کفایت می‌کند.