گروه بازار پول- برای نخستین بار در نظام بانکی کشور، سیستم تایید چک از سوی بانک ملت راه‌اندازی شد و روی سایت اینترنتی قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، این سیستم هم‌اکنون عملیاتی شده است و از چند روز دیگر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.براساس این امکان جدید، مشتریان دارنده حساب جاری الکترونیک ملت (جام) به راحتی می‌توانند پس از صدور هر برگ چک، نسبت به تایید مبلغ و تاریخ آن از طریق سایت اینترنتی بانک ملت اقدام کنند.

بر این اساس، مشتریان می‌توانند برای فعال کردن این امکان جدید، پس از ابلاغ دستورالعمل آن، به یکی از شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه و فرمی ویژه پر کنند تا بلافاصله این سیستم برای آنان فعال شود.

این گزارش حاکی است، در این سیستم به محض صدور چک، صفحه‌ای ویژه برای مشتری باز می‌شود که در آن وضعیت برگه‌های دسته‌چک مشتری به‌طور کامل مشخص شده است.مشتری با ورود به این صفحه می‌تواند برای هر برگ چک، تاریخ و مبلغ آن را ثبت کند که پس از این اقدام، هیچ‌یک از شعب بانک ملت مجاز نخواهند بود چک مذکور را قبل از تاریخ و با مبلغی غیر از مبلغ ثبت شده، پاس کنند. با راه‌‌اندازی این سیستم، مشتریان با آرامش بیشتری نسبت به صدور چک اقدام خواهند کرد ضمن این که امکان تقلب و سوءاستفاده از چک‌ها به حداقل خواهد رسید.این سیستم صد در صد داخلی است و برای نخستین بار است که در ایران عملیاتی می‌شود.