گروه بازار‌پول - ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در مقابل یورو رسید.

بلومبرگ در گزارشی نوشت نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود در حالی که ارزش دلار آمریکا در مقابل پوند و یورو در حالی صورت می‌گیرد که بانک‌های مرکزی در اروپا درصد افزایش نرخ بهره هستند و بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را در حد ۲۵/۵درصد حفظ کرده است. طی هفته گذشته اوضاع وام‌های مسکن در آمریکا با کاستی‌هایی مواجه بود و فعالان این عرصه بر سر کاهش یا حفظ نرخ بهره در فدرال روزرو شرط‌بندی کرده بودند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیش نرخ بهره را در آینده افزایش دهد و خبرهای دیگر از احتمال افزایش نرخ بهره یورو در بانک‌های مرکزی اروپا در اجلاس این هفته گزارش می‌دهند.

کارشناسان معتقدند که تفاوت نرخ بهره موجب رشد بیشتر ارزش یورو و پوند در مقابل دلار می‌شود.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط بلومبرگ انجام شده (امروز) بانک مرکزی اروپا هزینه استقراض را تا حد ۴درصد بالا خواهد برد. از سویی برخی نیز از رشد نرخ بهره پایه بانک اروپا (BOE) تا حد ۷۵/۵درصد خبر می‌دهند.

برخی نیز تدوام نگرانی‌ها در مورد رشد تورم را همچنین مهمترین دغدغه کمیته پولی در سطح اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند.رشد خدمات صنعتی در اروپا در ماه گذشته میلادی به عنوان بزرگترین بخش اقتصادی در این قاره اعلام شده‌است و از این رو رشد نرخ بهره در اروپا برای مقابله با رشد تورم بیش از پیش مورد توجه و پیش‌بینی کارشناسان و اعضای شورای بانک مرکزی اروپا قرار گرفته است.

از سویی رشد نرخ بهره دلار استرالیا و دلار نیوزیلند تا حد ۵/۷درصد بیشتر از نرخ بهره ین ژاپن بر پدیده‌ استقراض ین و خرید ارزهای پربازده دامن زده است. در مورد ین ژاپن پیش‌بینی می‌شود که نرخ بهره دلار در مقابل ین ژاپن به حد ۱۳۰ین برسد. همچنین انتظار می‌رود رشد نرخ برابری یورو در مقابل ین به ۱۷۰بالغ شود روز گذشته نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن ۴۶/۱۲۲ بود.