شاهی عربلو: رشد نقدینگی در جهت رونق تولید تورم‌زا نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رشد نقدینگی در جهت توسعه کشور و صنعت تورم‌زا نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، شاهی عربلو در جمع صنعتگران در مشهد افزود: باید نقدینگی در کشور بر اساس ظرفیت‌ها و شاخص‌های توسعه سنجیده شود و بعد رشد نقدینگی را در راستای تورم‌زا بودن یا نبودن بسنجیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید به عنوان یک ارزش نگاه شود خاطر نشان کرد: تولید سرمایه سالم و در جهت آبادانی کشور می‌تواند در جامعه تبدیل به یک ارزش شود.

وی گفت: ۸۰‌درصد مشکل سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در کشور مربوط به بازار پولی کشور و سیستم بانکی است.

وی با اشاره به اینکه فقط ۲۰‌درصد دیگر مربوط به قوانین است افزود: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر سعی دارند با تدوین قوانین جدید و حذف قوانین دست و پاگیر موجب توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در کشور شوند. شاهی عربلو خاطر نشان کرد: امروز تسهیلات دادن به صنعت عبادت است و اگر مدیرعامل‌های بانک‌ها در این زمینه کم کاری کنند با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: مشکلات قانون کار را با حفظ حقوق کارگر و کارفرما حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات در سال ۸۳ برابر ۲۶‌درصد بوده تصریح کرد: که این نرخ امسال به ۱۲‌درصد کاهش پیدا کرده و کمتر نیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال مانند سال گذشته سه‌میلیارد دلار تسهیلات در اختیار بانک‌های صنعت و معدن، کشاورزی و همچنین توسعه صادرات قرار داده‌ایم.