بانک پارسیان رتبه بیست و پنجم جهانی و رتبه دوم درمیان بانک‌های ایرانی را به دست ‌آورد

علیرضا کاشف، نایب رییس هیات‌مدیره و معاون امور بین‌الملل بانک پارسیان در گفت‌وگویی ضمن بیان مطلب فوق افزود: براساس گزارش نشریه THE BANKER بانک پارسیان با ۲۴۱ رتبه صعود جایگاه ۵۷۶ را در میان ۱۰۰۰ بانک برتر جهان کسب کرد.

وی در این خصوص گفت: براساس این گزارش که در ژوئیه ۲۰۰۷ به چاپ رسید، جایگاه بانک پارسیان، در این رتبه بندی بین‌المللی نمایانگر جهشی معادل ۲۴۱ رتبه نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی است و طبق بررسی THE BANKER بانک پارسیان از نظر جهش رتبه‌ای و میزان رشد رتبه شانزدهم را در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان احراز کرده است. نایب رییس هیات‌مدیره بانک پارسیان همچنین افزود: در بررسی نسبت‌های مالی نیز بانک پارسیان از نظر رشد سود پس از مالیات و همچنین بازده متوسط حقوق صاحبان سهام رتبه دوم و از نظر بازده دارایی جایگاه سوم را در میان بانک‌های جمهوری اسلامی ایران کسب نموده است.

به گفته کاشف در رتبه بندی بانک‌های ایرانی براساس کلیه شاخص‌ها نیز بانک پارسیان پس از چند بانک بزرگ دولتی و یک بانک تخصصی داخلی کشور در رتبه پنجم قرار گرفته است.

ماهنامه THE BANKER که انتشار آن از سال ۱۹۲۶ میلادی آغاز شده و وابسته به نشریه بین‌المللی فایننشال تایمز است از نشریات معتبر مالی جهان بوده و هر ساله اطلاعات و رتبه‌بندی بانک‌های تجاری دنیا را در کنار سایر اطلاعات مالی بانکی و سرمایه‌گذاری منتشر می‌سازد.

رتبه‌بندی و ارزیابی بانک‌ها توسط این نشریه براساس اطلاعات حاصل از صورت وضعیت‌های مالی حسابرسی شده بانک‌ها سالی یکبار صورت می‌گیرد که معمولا در ژوئیه هر سال میلادی در این مجله به چاپ می‌رسد و طی آن جایگاه رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان مشخص می‌گردد.