رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌گفت: عملیات پذیره نویسی «شرکت بیمه میهن» با ۴۰درصد سهام مردم و ۶۰درصد اعتبار از سوی سه نهاد بنیاد مسکن ،آستان قدس و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تا یک ماه بعد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس علیرضا تابش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروانه شرکت بیمه میهن از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شده است که با تصویب شورای‌عالی بیمه در یک ماه آینده شرایط این بیمه غیردولتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: ۶۰‌درصد اعتبار این بیمه از سوی سه ارگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و آستان قدس رضوی تامین خواهد شد و مابقی آن که ۴۰‌درصد خواهد بود از طریق پذیره‌نویسی تامین می‌شود. تابش به طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در سال گذشته در دو نوبت برای ۲۰۰هزار واحد مسکونی وام اعطا کرد به طوری‌که در مرحله اول ۵‌میلیون تومان و در مرحله دوم با ۱۵‌درصد افزایش ۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان پرداخت کرد.

وی افزود:در حال حاضر عقد قرار داد ۹۹‌درصد افراد واجد شرایط مرحله اول برای پرداخت تسهیلات به سیستم بانکی صورت گرفته و برای اجرای مرحله دوم نیز با ۱۵۰‌هزار نفر عقد قرارداد شده است. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ با بیان اینکه ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی در یک ماه آینده برای بهسازی و نوسازی به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد خاطر نشان کرد:سقف وام پرداختی برای نوسازی ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی در سال جاری ۶‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان است که اعتبار این وام معادل حدود ۲‌هزار‌میلیارد تومان اعلام شده است.

تابش افزود:طرح‌هادی در روستاها تا پایان برنامه چهارم اجرایی می‌شود و از ۲۱‌هزار روستای بالای ۵۰ خانوار برای ۱۶‌هزار و ۵۰۰ خانوار این طرح آماده شده ضمن آنکه برای ۱۱‌هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی بالای ۱۰۰ خانوار تاکنون برای ۷‌هزار و ۶۰۰ خانوار این طرح اجرا شده است. تابش در خصوص هفته دولت نیز گفت: نوسازی ۴۵‌هزار و۴۷۹ واحد روستایی به اتمام می‌رسد ضمن آنکه در ۴۵۶ روستا طرح‌هادی با اعتبار ۵۰‌میلیارد تومان افتتاح می‌شود و هم‌اکنون این طرح با اعتبار ۱۳۵‌میلیارد تومان در حال انجام است.

وی به بازسازی سیل استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بازسازی سیل استان سیستان و بلوچستان ظرف ماه آتی آغاز می‌شود بنابراین پس ازتصویب و ابلاغ اعتبارات مربوط به بازسازی سیل استان سیستان و بلوچستان در مرداد ماه سال جاری کار بازسازی ۳۰‌هزار واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از وقوع سیل در این استان با اعتباری بالغ بر ۲۴۲‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان وام و کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

به گفته وی، درحال حاضر بالغ بر ۲۲۰‌میلیارد تومان اعتبار به منظور پرداخت وام به واحدهای آسیب‌دیده استان سیستان و بلوچستان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

تابش افزود: علاوه بر پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده سیستان و بلوچستان مبلغ ۲۲‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان نیز به عنوان وام بلاعوض برای ۱۵‌هزار واحد مسکونی تامین شده است.