نگفتم در بانک‌ها حساب باز نمی‌کنم

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده ناظر در شورای پول و اعتبار در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که به موضوع قانون بانکداری بدون ربا اختصاص داشت اعلام کرد: من اطلاع دارم که آقای دکتر شیبانی رییس کل بانک مرکزی نیز از سپرده‌گذاری در حساب‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در بانک‌های کشور به دلیل وجود شبهه ربوی پرهیز دارد.

بخشی از گفت‌وگوی یاد شده در صفحه ۱۳ روزنامه دنیای اقتصاد در تاریخ ۱۵/۵/۸۶ به چاپ رسید.

روابط عمومی بانک مرکزی در ۲۸/۵/۸۶ در پاسخ به این اظهارات مصباحی مقدم جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است: احتراما بازگشت به خبر منتشره به نقل از حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای مصباحی‌ مقدم نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای پول و اعتبار در خصوص پرهیز جناب آقای دکتر شیبانی رییس کل محترم بانک مرکزی از سپرده‌گذاری بلند مدت در بانک‌ها که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به استحضار می‌رساند.

آنچه را که جناب آقای دکتر شیبانی در شورای پول و اعتبار در زمینه نگهداری حساب پس‌انداز خود مطرح کردند، مربوط به قرض‌الحسنه و به هنگام بحث در مورد دستورالعمل بانک قرض‌الحسنه می‌باشد که اظهار داشتند: اگر پول نقدی داشته باشم سعی در افتتاح حساب قرض‌الحسنه در مقایسه با دیگر حساب‌ها دارم. چون اقدامی است اسلامی و دارای فواید فراوانی برای اقتصادی اسلامی می‌باشد. نه این که در بانک‌ها حساب باز نمی‌کنم.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب فوق جهت تنویر اذهان عمومی از طریق آن رسانه منعکس گردد.