گروه بازار پول- بدهی‌های بالای 50 میلیارد تومان به نظام بانکی متعلق به 173 نفر است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در پی انتشار ا‌خباری در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه «80 درصد معوقات بانکی کشور به 30 نفر اختصاص دارد»، توضیحات زیر ارائه می‌شود:
۱- کل تسهیلات اعم از جاری و غیرجاری به میزان ۵۲۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان، رقم تسهیلات غیرجاری معادل ۷/۸۰ هزار میلیارد تومان و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات نیز، معادل ۴/۱۵ درصد است.
۲- بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان، به تعداد ۶۱ نفر هستند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها ۱۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است و میزان بدهی آنان، در حدود ۹/۱۸ درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‌شود.
۳- بدهکاران بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان، به تعداد ۱۱۲ نفر هستند که مبلغ کل تسهیلات غیرجاری آنها حدود ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان، برابر ۶/۹ درصد کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی کشور است. بر این اساس، بدهکاران بالای ۵۰ میلیارد تومان، ۱۷۳ نفر هستند و بدهی آنان، جمعا معادل مبلغ ۲۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان بوده که ۵/۲۸ درصد از کل مطالبات غیرجاری شبکه بانکی را شامل می‎شود.
این گزارش می‌افزاید: بعد از محول کردن پیگیری مطالبات غیرجاری از سوی ستاد محترم مبارزه با مفاسد اقتصادی به بانک مرکزی، کارگروه ویژه‌ای در این بانک تشکیل شده و اقداماتی نیز در جهت تسریع پیگیری‌ها و وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها به عمل ‌آورده است و در موارد خاصی که نیاز به حمایت ستاد مذکور باشد، مراتب به استحضار اعضای ستاد خواهد رسید.