سه سناریو برای تعیین قیمت بنزین سال آینده به دولت ارائه شد
شانا- رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت از ارائه سه سناریو برای قیمت بنزین به دولت خبر داد و گفت: بیشترین قیمت پیشنهادی در این سناریوها ١٨٠٠ تومان است. سید مجتبی شفیعی دیروز در تشریح سناریوهای ارائه شده به دولت برای بررسی و تصمیم گیری قیمت بنزین در سال آینده، گفت: در این سناریوها قیمت بنزین در قالب سهمیه‌بندی، غیرسهمیه‌ای و آزاد، پیش‌بینی و ارائه شده است. وی با بیان اینکه در سناریو اول توزیع بنزین با تغییر در مقدار سهمیه و به شیوه کنونی خواهد بود، اظهار کرد: در این مورد پیشنهادی، بهای بنزین در دامنه قیمت کنونی خواهد بود.
به گفته شفیعی در سناریو دوم، افزایش بهای بنزین اندک خواهد بود، به گونه‌ای که به ۱۱۰۰ تومان می‌رسد. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، افزایش بهای بنزین در سناریو سوم را ١٨٠٠ تومان اعلام و اظهار کرد: همه این موارد پیشنهادی به همراه پیشنهادهای دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت به دولت ارائه شده و در حال حاضر در دست بررسی هستند.
منتظر پایان بررسی‌ها هستیم
شفیعی همچنین درباره میزان سهمیه پیش‌بینی شده گفت: این که کدام سناریو پیشنهادی به تصمیم گیری در دولت بینجامد، مشخص نیست و باید منتظر پایان بررسی‌ها باشیم. وی درباره توزیع فراگیر بنزین یورو ٤ در کلان شهرها نیز گفت: توزیع این نوع بنزین در تهران از اواخر سال پیش آغاز، همچنین مقرر شد در بیشتر جایگاه‌های این کلان‌شهر بنزین یورو ٤ توزیع شود. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با بیان اینکه مقرر شده بود که تا پایان سال ١٣٩١، توزیع بنزین یورو ٤ به‌طور کامل انجام شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شد که به توفیق نینجامید؛ اما این مهم هم‌اکنون در دست انجام است و ستاد نیز آن را پیگیری می‌کند.شفیعی در ادامه گفت: همچنین بخش قابل توجهی از خودروها استاندارد یورو ٢ دارند و حتی اگر بنزین یورو ٤ هم در اختیار آنها قرار داده شود، اثر قابل توجهی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد نمی‌شود. وی بر هماهنگی زنجیره تولید سوخت و بخش خودرو تاکید کرد و گفت: این دو بخش باید با هم پیش بروند تا موضوع آلایندگی‌های زیست‌محیطی به کمترین حد خود برسد.