گروه بنگاه‌ها -مدیر مرکز برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن گفت: در صورتی که قیمت مسکن با اعطای تسهیلات فعلی افزایش نیابد متاهلان سال‌های قبل نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند. رحیم انارکی با بیان اینکه اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به زوج‌های جوان خدمت جدیدی از سوی بانک مسکن بوده است به باشگاه خبرنگاران گفت: این طرح برای اولین بار عملیاتی شده و به عنوان نمونه در حال بررسی است. وی در ادامه افزود: ابعاد اجرای این میزان تسهیلات در حال بررسی است و برآوردهای اولیه تاکنون مشخص نشده است.
مدیر مرکز برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۲ میلیون ازدواج در کشور رخ داده است، گفت: اهدای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی زمینه‌ساز افزایش قیمت مسکن نشود و متقاضیان بتوانند به راحتی پرداخت کنند امکان اعطای این تسهیلات به سایر متقاضیان نیز ایجاد می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۴ میلیارد و ۷۰۰ تومان اوراق حق‌تقدم مسکن در بازار مشخص شده که متقاضیان می‌توانند با خرید این اوراق به دریافت تسهیلات مسکن کنند.
رحیمی انارکی در ادامه اظهار کرد: در صورتی که متقاضیان بیش از این رقم اقدام به خرید اوراق کنند قیمت اوراق به شدت افزایش می‌یابد و باید متقاضیان حجم زیادی از منابع اقتصادی خود را صرف خرید مسکن کنند. مدیر مرکز برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن در ادامه توضیح داد: در صورتی‌که تسهیلات مسکن به زوج‌های جوان قیمت مسکن را افزایش ندهد می‌توان به صورت پله‌پله زوج‌های جوانی که در سال‌های گذشته ازدواج کرده‌اند نیز تسهیلات دریافت کنند. وی خاطرنشان کرد: افزایش تسهیلات مسکن به زوج‌های جوان و متقاضیان در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.