قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: چک پول‌های یکصد هزار تومانی آماده توزیع است.
اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این چک‌پول‌ها آماده توزیع در بازار است و درصورت نیاز تا پایان سال توزیع می‌شود. وی اظهار کرد: نرخ سود بانکی جدید طبق توصیه شورای پول و اعتبار براساس تصمیمات اتخاذ شده در بودجه سال 93 تعیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مطالعات اقتصادی درخصوص نرخ سود بانکی، سیاست‌های پولی و سایر مسائل اقتصادی در دست انجام است، تاکید کرد: برحسب سنوات قبلی به‌طور معمول تیم کارشناسی بانک مرکزی پیشنهادهای خود را اواخر سال مطرح خواهد کرد. کمیجانی تصریح کرد: به محض تصویب بودجه سال ۹۳ و اعلام ارقام، اعداد و همچنین الزامات بودجه و با توجه به تعهدات تعریف شده برای بانک مرکزی و سایر مسائل مانند تحولاتی که در حوزه اقتصادی در روابط خارجی در حال شکل‌گیری است، درخصوص نرخ سود بانکی و سایر سیاست‌های پولی تصمیم‌گیری خواهد شد. وی با بیان اینکه، در روزهایی به سر می‌بریم که موفقیت‌های شایانی در فرآیند مذاکرات هسته‌ای به دست آمده است، افزود: به‌طور حتم تا پایان سال نگاه مجدد و عمیق‌تری به اوضاع و تحولات اقتصادی خواهیم داشت.
قائم‌مقام بانک مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت جدید بانک مرکزی اولین مطالعات کارشناسی خود درخصوص تغییر نرخ سود بانکی را در آبان‌ماه در شورای پول و اعتبار مطرح کرد. کمیجانی افزود: با توجه به شرایط رکود و تورمی که اقتصاد ایران زمان تحویل دولت دهم به یازدهم با آن مواجه بود و همچنین سایر مسائل اقتصادی احساس این بود که باید مقداری صبر کرد. وی در ادامه در خصوص سیاست کلی بانک مرکزی در شرایط فعلی اقتصادی کشور تصریح کرد: در حال حاضر سیاست اصلی بانک مرکزی بر پایه مهار تورم استوار است و با اثرات سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم و بهبود شرایط سیاسی، پیش‌بینی می‌شود، وضعیت رشد اقتصادی بهبود پیدا کند.