گروه بنگاه‌ها- شرکت توسن یکی از نام‌های آشنا در حوزه تولید نرم‌افزار و راهکارهای یکپارچه بانکی است. داشتن کسب‌و‌کاری که یک طرف آن بانک‌های کشور هستند و طرف دیگر آن عموم مردم، بدون شک الزامات خاص خود را دارد. از طرف دیگر حجم بالای قراردادها و تراکنش مالی، توسن را به باشگاه پانصد شرکت برتر ایران وارد کرده است.

علی‌اکبر نامداری مدیرعامل شرکت توسن که به تازگی سکان مدیریت را از دکتر فاطمی تحویل گرفته، درخصوص فعالیت‌های جدید شرکت می‌گوید: با وجود مشکلات متعددی که در راه فعالیت‌های اقتصادی وجود داشت اقدامات مهمی در مسیر توسعه فعالیت شرکت از جمله یکپارچه‌سازی ارائه خدمات، آغاز به‌کار شرکت توسن تکنو و انتقال بخشی از بازارهای کاری توسن و تمامی مشتری‌های PSP به همراه تمامی فرآیندها به این مجموعه، پیاده‌سازی و جا انداختن کامل ITLL در جهت بهبود سرعت و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و رشد و توسعه فعالیت‌ها با تمرکز بیشتر بر تخصص‌های موجود در هر حوزه انجام شده است.
همچنین شرکت سیستم‌های بزرگ مقیاس توسن (TLS) با ماموریت توسعه سیستم‌های مبتنی بر Mainframe، تاسیس شد که تحول دیگری در مجموعه توسن بود.
نامداری با اشاره به تغییرات ساختاری و مدیریتی صورت گرفته در توسن می‌افزاید: در مورد تغییرات ساختاری و مدیریتی نیز لازم است، اشاره کنم که از ابتدای سال 92 چنین برنامه‌ای در دستورکار قرار داشت، ولی پیوستن دکتر فاطمی به هیات‌مدیره بانک ملی موجب سرعت بخشیدن به این تغییرات شد.
وی در پاسخ به این سوال که در خصوص اهمیت کسب عنوان در بین 500 شرکت برتر کشور برای دومین دوره متوالی چه نظری دارید، اظهار کرد: برای ما به جهت اینکه همیشه خواسته‌ایم رو به جلو حرکت کنیم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاشمان بر این است که این روند رو به رشد ادامه پیدا کند. مسلما برای مشتریان هم یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها ثبات شرکت با توجه به نوسانات اجتناب‌ناپذیر بازار و حرکت رو به جلوی آن است که این مهم برای توسن رخ داده است. مدیرعامل توسن مهم‌ترین دلیل پیشرفت این شرکت را پیروی از برنامه‌ها وهمکاری تیمی توسن عنوان کرد و گفت: در واقع سرلوحه برنامه‌های توسن در درجه اول ثبات موقعیت فعلی و پس از آن پیشرفت و حرکت رو به جلو است. خوشحالیم که در دو سال گذشته این پیام را به بازار و مشتریان داده‌ایم که چقدر توانسته‌ایم روی ثبات فعالیت‌ها و درآمدهای شرکت کار کنیم و توسن را مقتدرتر از قبل به جلو ببریم.
وی همچنین از تصمیم توسن برای پیوستن به فرا بورس خبر داد و افزود: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و اکنون در مراحل پایانی است، ولی محقق شدن این هدف منوط به عواملی مانند فرآیندهای سازمان بورس و همچنین موقعیت مالی و شاخص‌ها و عوامل دیگر است؛ ولی درهر صورت ما برنامه داریم که در سال 93 وارد فرابورس ‌شویم.
نامداری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چگونگی انجام پروژه سبد کالا و نقش توسن در اجرای موفق و بدون حاشیه این پروژه خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص این پروژه در دولت با سرعت بالایی انجام شد حتی زمانی که ما به‌عنوان مجری انتخاب شدیم و در جلسات شرکت می‌کردیم، هنوز گروه‌هایی بودند که طرفدار کوپن بودند و به اجرای این سیستم اعتماد نداشتند. از آنجا که زمان برای انجام پروژه بسیار اندک بود، مهم‌ترین چالش تیم توسن یافتن راهی برای سوارکردن طرح روی بسترهای موجود بود. در واقع بزرگ‌ترین هنر تیم توسن سوارکردن این موضوع روی بستر موجود با کمترین تغییر و با اضافه کردن یک سوئیچ جدید روی شبکه بانکی بود. این سوئیچ جدید تمامی دیتاها و تمامی تراکنش‌ها را داشت، همین‌طور مراحل اجرایی تراکنش آنجا انجام می‌گرفت و در نتیجه کار شبانه‌روزی توسن، طرح با تغییر زمان اندکی به اجرا درآمد.
وی در پایان به برنامه‌های شرکت توسن برای سال جدید اشاره و اظهار کرد: در سال 93 فعالیت ما در حوزه بین‌الملل گسترش خواهد یافت. همچنین در حوزه محصولات جدید در زمینه جایگزینی راهکارهای قبلی با راهکار جدید (فرانگین) فعالیت‌های انجام شده با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد. ضمن آنکه تمرکز بر نوآوری در همه زمینه‌ها از جمله کار روی سرویس‌های جدید برای شبکه‌های اجتماعی نقشه راه توسن در سال آینده خواهد بود که توسعه این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی در این بخش است.