گروه بنگاه‌ها: با استفاده از تسهیلات ریالی بانک کشاورزی تعداد ۴۴ هزار و ۶۴۵ طرح کشاورزی طی سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، مبلغی حدود ۱۷۴۶۰ میلیارد ریال از هزینه‌های راه‌اندازی طرح‌های مذکور در قالب تسهیلات ریالی این بانک تامین و به مجریان آن پرداخت شده است. با راه‌اندازی این تعداد طرح زمینه اشتغال ۷۸ هزار و ۸۳۰ نفر از هموطنان در سراسر کشور فراهم شد.

بر اساس این گزارش از مجموع طرح‌های فوق ۱۳۸ طرح ریالی بیش از ۱۰ میلیارد ریال با تسهیلاتی بیش از ۱۹۷۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶هزار و ۳۴۹ نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند و ۲۳۹ طرح نیز با تسهیلاتی بالغ‌بر ۲۱۶۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴هزار و ۱۳۹ نفر درگروه طرح‌های ۵ تا ۱۰ میلیارد ریال قرار دارند.

همچنین مبلغی بیش از ۶۶۱۳ میلیارد ریال به تعداد سه هزار و ۵۴ طرح یک میلیارد تا ۵ میلیارد ریال اختصاص یافته که زمینه اشتغال ۱۵ هزارو ۶۴۸ نفر را فراهم کرده است و تعداد ۴۱ هزار و ۱۲۴ طرح کمتر از یک میلیارد ریال نیز با تسهیلاتی افزون بر ۶۷۰۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۲ هزار و ۶۹۴ نفر به بهره‌برداری رسید.

علاوه‌بر این، یک طرح ارزی با تسهیلاتی بالغ‌بر ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار دلار و اشتغالزایی حدود ۵۰ نفر اول اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.