گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت بیمه البرز اعلام کرد که این شرکت در پی جذب پرتفوی به هر قیمت نبوده است. سید رسول تاجدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری اعتبار افزود: شرکت بیمه البرز را باید یکی از شرکت‌های دولتی خصوصی شده دانست که فرهنگ سازمانی خصوصی در آن جاری و مشتری‌مداری در آن محور هر اقدامی است.

وی اضافه کرد: تفکر مدیران بیمه البرز این است که اگر رضایت مشتری فراهم شده باشد، رضایت سهامداران نیز به جهت کسب سود تامین خواهد شد. مدیرعامل بیمه البرز با بیان این نکته که این شرکت یک ترکیب معقول و منطقی از انواع بیمه‌نامه‌ها در سبد پرتفوی خود دارد، خاطرنشان کرد: اگر هم در سال‌های اخیر سهم بیمه‌های خودرو در سبد حق بیمه البرز زیاد شده عمدتا از محل قراردادهای گروهی بوده است. وی تاکید کرد: بیمه البرز با وجود یکسری محدودیت‌ها، سعی در مدیریت بهینه پرتفو خود هم به لحاظ فنی در قبول ریسک‌های بیمه‌ای و هم از نظر پرتفو سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی کرده است.

تاجدار با اشاره به این نکته که بیمه البرز در پی جذب پرتفو به هر قیمت نبوده است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۲ هم ازجمله سال‌هایی است که رشد این شرکت ۱۷ درصد بوده که از متوسط رشد ۲۶ درصدی صنعت بیمه پایین تر بوده و این در حالی است که پیش‌بینی سود هر سهم شرکت ۲۰ درصد مازاد بر بودجه اعلامی محقق شده و خواسته سهامداران از محل سرمایه‌گذاری‌های مناسب تامین شده است.

وی حجم حق بیمه تولیدی البرز را در سال گذشته ۸۷۶ میلیارد تومان با ۱۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۱ و میزان خسارت‌های پرداختی آن را ۵۵۰ میلیارد تومان با ۶/۳۳ درصد رشد نسبت به سال ماقبل ذکر کرد و گفت: نسبت خسارت شرکت هم در مجموع ۶۳ درصد بوده که از میانگین صنعت بیمه در سال ۹۲، یک درصد کمتر است. مدیرعامل بیمه البرز سود هر سهم این شرکت را برای سال مالی ۹۲ با سرمایه ۳۶۰ میلیارد تومان معادل ۱۰۷ ریال خواند که ۵۰ ریال آن بین سهامداران تقسیم شده است. وی افزود: از آنجا که فعالیت بیمه‌ای با احتیاط همراه است بر مبنای بررسی بازار و سود تحقق یافته سال ۹۲، پیش‌بینی سود سال ۹۳ را معادل ۱۰۸ ریال در نظر گرفتیم که عین مبلغ تحقق یافته سال ۹۲ است. این پیش‌بینی سود، با رعایت کامل جوانب احتیاطی صورت گرفته و به تناسب آمارهای استخراجی از عملکرد شرکت در طول سال، تعدیل مثبت خواهد داشت.