گروه بنگاه‌ها: رسول تاجدار، مدیرعامل بیمه البرز از حضور نیروی‌های متخصص در بیمه البرز به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت نام برد و ادامه داد: نباید فراموش کرد علاوه بر سرمایه نقدی بزرگترین شاخص مهم دریک شرکت بیمه وجود نیروی انسانی متخصص است و امیدوارم بیمه مرکزی از این به بعد در اعطای امتیاز تشکیل شرکت بیمه‌ای و انتخاب مدیران آنها به موضوع نیروی انسانی متخصص توجه بیشتری داشته باشد. وی پرداخت خسارات سنگین در کمترین زمان ممکن را یکی دیگر از ویژگی‌های بیمه البرز نام برد و افزود: بیمه البرز با اتکا به توان مالی و نقدینگی بالا و نیروی متخصص خسارت ۵۵میلیارد ریالی را در کمترین زمان پرداخت کرد که این ویژگی متمایز بیمه البرز از قدیم بوده و هست.

مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه بسیاری از بیمه‌گذاران البرز که در مناقصه بیمه‌گر دیگری را انتخاب کرده بودند، به بیمه البرز برگشته‌اند؛ از بیمه‌گذاران خواست تا در انتخاب بیمه‌گر از برگزاری مناقصه اجتناب کنند، چون بیمه‌گری که درفرآیند مناقصه با ارائه نرخ‌های غیرفنی برنده می‌شود، درادامه نمی‌تواند در انجام تعهدات خود موفق باشد. تاجدار از سرمایه‌گذاری دربخش مسکن به‌عنوان سرمایه‌گذاری سودآور نام برد و افزود: پروژه‌هایی در اصفهان، شیراز، تبریز، رشت و تهران در دست ساخت است که ضمن نقل مکان شعب به محیط‌های اداری، شعب قدیمی در مراکز تجاری شهرهای بزرگ برای سرمایه‌گذاری آماده شدند تا از این طریق ضمن افزایش بازدهی حقوق صاحبان سهام و دارایی‌های شرکت در افق بلندمدت سود معقول سهامداران تضمین شود.

مدیرعامل بیمه البرز درپاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» مبنی براینکه «نرخ تورم بالا یکی از دلایل عدم استقبال مردم از خرید بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری است. دولت قصد دارد نرخ تورم را تک رقمی کند. آیا بیمه البرز برنامه‌ای برای توسعه این بازار دارد؟» یادآور شد: توجه به توسعه بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری از ابتدای کار دولت یازدهم در بیمه البرز آغاز شد و رشد ۴۵درصدی فروش بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری هم دلیلی بر این ادعا است. وی افزود: به تبع با عملی شدن وعده‌های دولت در کنترل نرخ تورم و معقول شدن سودهای بانکی، شرایط ایده‌آلی برای بیمه‌های بازرگانی فراهم می‌شود تا در زمینه بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری عملکرد مطلوبی داشته باشند. تاجدار در خصوص عملکرد نمایندگان بیمه البرز نیز گفت: حدود ۸۶درصد ریالی و ۹۴درصد تعدادی بیمه‌نامه‌ها توسط شبکه نمایندگی انجام می‌شود و عملکرد خوب و اخلاقی آنها موجب شده سیاست اصلی شرکت درسال ۹۳ تعامل گسترده و پشتیبانی همه‌جانبه از شبکه فروش اعلام شود. وی با تاکید براینکه بیمه البرز از هیچ خطایی حتی کوچک نمی‌گذرد، یادآور شد: در آخرین گزارش بیمه مرکزی از وضعیت شبکه فروش تنها دو مورد مربوط به بیمه البرز بود که آن هم تخلف مالی نبود و ظرف ۴۸ ساعت رفع شد.

تاجدار تفویض اختیار به شبکه فروش و واگذاری خدمات خسارت به شرکت‌های مستقل را موجب ایجاد فرصت به مدیران ستادی در راستای طراحی محصولات جدید و نیازسنجی بازار دانست و ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که نیروها با آنالیز ریسک‌ها، نرخ و شرایط معقول‌تر و منطقی‌تری ارائه دهند.