گروه بنگاه‌ها: عبدالرسول عطایی، مدیرعامل بیمه کوثردرسالروز تاسیس این شرکت در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» گفت: بیمه کوثر در سالی که گذشت همانند سال‌های قبل خیز بلندی در رسیدن به اهداف و چشم‌انداز خود برداشت و در حوزه مالی با تحقق تولید ۴۸۸ میلیارد ریال حق بیمه توانست به رشد ۱۱۴ درصد دست یابد و در جایگاه هشتم صنعت بیمه قرار گیرد. عطایی با بیان اینکه این میزان حق بیمه تولیدی با ویژگی‌های منحصر به‌فردی همراه بوده است، ادامه داد: سهم ۲۷ درصدی بیمه‌های زندگی از پرتفوی شرکت به منزله گامی بلند در تحقق شعار بیمه کوثراست و در دوره مذکور بیمه‌های زندگی نسبت به سال ۹۱ بیش از۲۳۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه پرتفوی کل بازار بیمه‌های خصوصی درسال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است، افزود: بیمه کوثربا ۶۰ درصد رشد توانست به ۳ درصد از کل حق بیمه تولیدی بازار بیمه‌های خصوصی درسال ۹۲ دست یابد. عطایی درخصوص پرداخت خسارت در بیمه کوثر گفت: اگر چه ما اعتقاد داریم مدیریت ریسک و کاهش ضریب خسارت یک شرکت بیمه‌ای نشانگر اثربخشی و کارآیی فعالیت‌های بیمه‌گری اواست، اما بالاتر از آن اعتقاد ما بر این است که یک شرکت بیمه‌ای زمانی به ماموریت اصلی خود به‌نحوی عالی عمل کرده است که هنگام بروز خسارت در حد اعلای خود توانسته باشد رضایت مشتریان و زیان‌دیده‌ها را به‌دست آورد. مدیرعامل بیمه کوثر پرداخت ۱۷۲۵ میلیارد ریال به بیمه‌گذاران خسارت دیده را گامی بزرگ در جهت کسب رضایت آنها اعلام کرد و گفت: هر چند همانند سایر شرکت‌های بیمه‌ای بخشی از خسارت‌های پرداختی به رشته‌های ثالث و بدنه و درمان تعلق داشته است، اما بیمه کوثر در سوانح طبیعی (زلزله) استان بوشهر نیز با حضوری فعال به تعهدات خود در قبال خسارت‌دیدگان عمل کرده و بیش از ۲۲ میلیارد ریال خسارت در دو مرحله پرداخت کرده است.

عطایی به خسارت سانحه هوایی آنتونوف ۱۴۰ در تاریخ ۱۹مردادماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: خطوط هوایی سپاهان تحت پوشش بیمه کوثر است و شرکت با مدیریت ریسک مناسب ۷۰درصد آن را به‌صورت اتکایی واگذار کرده بود و پس از وقوع سانحه تاکنون مبلغ ۴۶.۵۰۰ میلیارد ریال دیه به ورثه حادثه دیدگان پرداخت شده است. وی دستیابی به سود ۲۰۰ میلیارد ریالی را که به ازای هر سهم ۷۱۵ ریال تعلق گرفت و ۵۰۰ ریال آن به‌عنوان سود نقدی تقسیم شد دستاورد دیگر بیمه کوثر اعلام کرد و گفت: حفظ ترکیب مناسب پرتفوی شرکت، ارائه محصولات جدید بیمه‌ای، نگاه ویژه به مدیریت دانش، توجه ویژه به آموزش کارکنان و نمایندگان شرکت، مدیریت امنیت شبکه و اطلاعات بیمه‌گذاران، استقرار سامانه هوش تجاری و طراحی، ساخت، تولید و پیاده‌سازی کیوسک ارائه خدمات بیمه‌ای برای اولین بار در ایران از برنامه‌های بیمه کوثربود که اجرایی شد. عطایی یادآورشد: شرکت بیمه کوثر در ۲۷ مهر ۱۳۸۹ با هدف والای ارائه خدمت متمایز به جامعه هدف خود (نیروهای مسلح) و آحاد مردم و به پشتوانه سرمایه‌های عظیم انسانی و معنوی پای در عرصه خدمات بیمه‌ای نهاد و رسیدن به جایگاه اول شرکت‌های بیمه خصوصی درسال ۱۴۰۴ را چشم‌انداز خود ترسیم کرد.