گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سپه گفت: پروژه‌های مهم و استراتژیک استان فارس با کمک بانک سپه اجرایی می‌شود. سیدکامل تقوی‌نژاد در دیدار با استاندار فارس با بیان این مطلب که بانک سپه یک بانک تجاری و ارائه‌دهنده خدمات به همه اقشار جامعه در زمینه‌های مختلف است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به موازات رشد بانک‌های خصوصی، ۶ بانک و موسسه مالی از منابع اولیه بانک سپه ایجاد و رشد کرده که امیدواریم آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی ضمن اشاره به انجام ۲۵ درصد فعالیت‌های ارزی کشور در بانک سپه تا سال ۸۵ و قبل از تحریم افزود: بانک سپه با تکیه بر حدود ۲۰ هزار نیروی انسانی با سواد، متخصص و سالم در سیستم بانکی کشور در بازار رقابتی مانده و امروز در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی در برخی موارد از بانک‌های تخصصی هم عملکرد بهتری داشته است.

وی افزود: بانک سپه برای کمک به توسعه استان فارس، آمادگی دارد درخصوص فعالیت‌های ارزی به واحدهای تولیدی کمک کرده و همه منابع تخصیص یافته و همچنین منابع حاصل از محل مطالبات غیرجاری را در خود استان فارس مصرف کند.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت به بانک و پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت وزارت نیرو و همچنین مطالبات غیرجاری اظهار کرد: بانک سپه به‌رغم برخی مشکلات، کمک به توسعه متوازن منطقه‌ای به‌ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است. این بانک با انعطاف‌پذیری و پایبندی به قوانین و مقررات به اجرای برنامه‌ها و اقدامات در زمان و شرایط لازم اهمیت زیادی قائل است.

وی درخصوص کمک دولت برای افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها گفت: در صورت تصویب لایحه تقدیمی دولت به مجلس مبنی‌ بر تهاتر بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی با بدهی‌های دولت به بانک‌ها توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزوده خواهد شد، ولی در حال حاضر اکثر بانک‌های دولتی به‌دلیل بدهی بالای خود به بانک مرکزی برای ارائه هر گونه تسهیلات اضافی باید ۳۴ درصد هزینه به بانک مرکزی بپردازند.