تمرکز بیمه‌گران جهانی به ارائه بیمه‌های درازمدت درمانی گروه بنگاه‌ها: شرکت‌های بیمه در جهان فهمیدند که برای حفظ سوددهی و پیروزی در میادین جهانی باید بر ارائه بیمه‌های درمانی درازمدت متمرکز شوند؛ چراکه جمعیت جهان به سرعت در حال پیر شدن است. به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین در حال حاضر کشور استرالیا با ارائه ۵۶ ماه خدمات پرستاری در خانه در فهرست نخست جای دارد و پس از این کشور نیز ایتالیا جای گرفته است.

در آخرین گزارش شرکت «سوئیس ری» یکی از بزرگ‌ترین بیمه‌گران اتکایی در جهان که به بررسی شرایط بیمه درمان در

۱۲ کشور پرداخته، آمده است که شهروندان ژاپنی حدود ۲۷ ماه تحت پوشش قرار می‌گیرند و این کشور در آسیا از نظر ارائه خدمات درمانی درازمدت در جایگاه نخست و در جهان در رتبه هفتم قرار دارد. این در حالی است که در چین، افراد تنها ۶ ماه تحت پوشش هستند که این بازه زمانی برابر با ایالات‌متحده، دو کشور را مشترکا در جایگاه دهم جهان جای داده است. در مکزیک نیز افراد میانسال تنها حدود پنج ماه از خدمات پرستاری در خانه بهره‌مند می‌شوند.

سوئیس ری در این گزارش تاکید می‌کند که جهان در حال پیر شدن است و این مساله توجه بیمه‌گران را به ارائه خدمات درمانی درازمدت جلب کرده است، اما این موضوع به شدت با بودجه‌های دولتی، تغییر جمعیت جغرافیایی، کمبود فعالیت‌های فردی و آگاهی محدود افراد گره خورده است.

در گزارش‌ها آمده است که تعداد افراد با ۶۵ سال سن و بیشتر تا ۱۸ سال آینده حدود ۸۰ درصد افزایش می‌یابد و به رقم یک میلیارد نفر می‌رسد. در حال حاضر سه کشور آلمان، ژاپن و ایتالیا دارای بیش از ۲۰ درصد سالمند هستند که سهم قابل توجهی از جمعیت این کشورها را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر تا سال ۲۰۱۵ کشورهای یونان و فنلاند نیز به جمع این کشورها اضافه خواهند شد و جمعیت سالمند این کشورها نیز از مرز ۲۰ درصد کل جمعیت آنها خواهد گذشت. به گزارش سی‌ان‌ان، تا سال ۲۰۲۰ تعداد کشورهای با نرخ سالمند بیش از ۲۰ درصد در جهان به ۱۳ کشور افزایش خواهد یافت که همچنان آمار بالایی نخواهد بود، اما بر اساس آمارها، در سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰ درصد از کل جمعیت ۳۴ کشور جهان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

افزایش جمعیت سالمند کشورها تبعات مختلف اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. این رخداد جمعیتی نه تنها با کاهش نیروی کار و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی همراه خواهد بود؛ بلکه به‌دلیل نیاز به افزایش بودجه‌های بهداشتی و حمایتی برای این سالمندان، اقتصاد کشورها به میزان قابل توجهی تحت‌تاثیر این بحران قرار خواهد گرفت. تنها راه مقابله با این پدیده ارائه محصولات مختلف از سوی بیمه‌گران است؛ محصولاتی مانند بیمه‌های عمر، بیمه‌های بازنشستگی و پوشش‌های درمانی ویژه بیماری‌های خاص. بیمه‌گران همچنین باید محصولات خود را برای رفع نیاز مشتریان‌شان توسعه دهند و در این مسیر ارائه بیمه‌های کوتاه‌مدت و ضروری در اولویت است. این بیمه‌گر اروپایی در انتهای گزارش خود تاکید می‌کند که البته بیمه‌گران به تنهایی قادر به انجام و حمایت از افراد میانسال نیستند و تمامی فعالان و سهامداران مانند دولت‌ها و موسسه‌های درمانی باید در این مسیر گام بردارند و از افراد حمایت مالی کنند.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس ری (Swiss Re) قدیمی‌‌ترین شرکت بیمه از این نوع و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه دنیا است. این شرکت به دلیل فعالیت‌های بین‌‌المللی و اعتبار بیمه‌‌ها در جهان زبانزد است. بخش اصلی فعالیت این شرکت در انتقال ریسک، تامین مالی برای ابقای ریسک و مدیریت سرمایه است. سوئیس ری بیش از

۷۰ دفتر در ۳۰ کشور جهان دارد.