گروه بنگاه‌ها: یک شرکت ایرانی توانست طرح پول خرد الکترونیکی را در کشور برای اولین بار به ثبت رسانده و راه‌اندازی کند. مهندس محمدرضا نادری، مدیرعامل شرکت دنا (درگاه نقدینگی الکترونیکی) در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: در جامعه امروزی تهیه پول خرد در بازار به معضل بزرگی برای شهروندان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای بانک مرکزی هر شهروند ایرانی برای خرید روزانه خود به حدود چهار هزار تومان پول خرد نیاز دارد که در کل کشور این رقم به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

نادری گفت: بر این اساس شرکت دنا برای حل این معضل با ثبت ایده عرضه پول خرد الکترونیکی در سال ۱۳۹۱و تایید بانک مرکزی اقدام به عرضه الکترونیکی پول و کاهش زمان تهیه پول خرد در جامعه کرده است.

مدیرعامل شرکت دنا کاهش زمان خرید، صرفه‌جویی در ضرب و چاپ پول بیشتر در جامعه توسط بانک مرکزی و جلوگیری از جابه‌جایی پول نقد توسط شهروندان را از مزیت‌های اجرای طرح پول خرد الکترونیکی در کشور ذکر کرد.

وی افزود: در حال حاضر این طرح با عاملیت بانک حکمت ایرانیان در محلاتی از شرق تهران به‌طور آزمایشی در حال اجرا است و با همکاری بانک‌ها و تعداد صنوف بیشتر از جمله نانوایان محترم، تاکسیرانان و شوراهای محله امیدواریم در تمام مناطق تهران و در آینده در کل کشور پول خرد الکترونیکی را عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت دنا در خاتمه اعلام آمادگی کرد که این شرکت توانایی عرضه پول خرد الکترونیکی در منطقه خاورمیانه و کشور‌های همسایه را دارد.