ایسنا: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری مزایده برای فروش اموال امیرمنصور آریا خبر داد. اردشیر محمدی در نشست خبری در وزارت امور اقتصادی و دارایی در این باره گفت: مرحله ارزش‌گذاری اموال صورت گرفته و اسناد به دست ما رسیده است به‌زودی مزایده‌ای در این زمینه در تاریخ ۲۱ بهمن ماه تا ۴ اسفند ماه برگزار می‌شود و ۱۸۹ میلیارد تومان اموال او که شامل ۳۸باب ملک یعنی ۱۱ باب ملک تجاری و ۲۷ملک مسکونی است به فروش می‌رسد.

محمدی با اشاره به وظایف قانونی این سازمان گفت: وظیفه سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی تعیین و تکلیف املاکی است که به شکل‌های مختلف به تصرف دولت درمی‌آید. این سازمان مسوولیت‌ انحصاری تعیین و تکلیف اموال را برعهده دارد و همچنین مسوول جمع‌آوری، نگهداری، مدیریت، فروش و انهدام اموال تملیکی برعهده اوست و براساس پیش‌بینی در افق ۱۴۰۴ به عنوان امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت تنها تعیین و تکلیف‌کننده اموال مشمول است.

وی همچنین درباره خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی هم گفت: ترخیص این خودروها براساس قانون ممنوع است و ما هم مکلف شده‌ایم که این خودروها را به فروش نرسانیم. ۹۸ دستگاه خودرو بالای ۲۵۰۰‌سی‌سی حجم موتور تحویل ما شده که ما تا پایان سال مزایده‌ای برگزار می‌کنیم به شرط فروش برای خارج کردن از کشور. مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی همچنین درباره‌ کالاهای قاچاق هم گفت: کالاهای قاچاق مصادره شده شامل پوشاک، طلا، وسایل ارتباطی، دستگاه‌ها و منسوجات است که ۱۳‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کالا امسال منهدم شده که مغایر با سلامت یا مغایر با شئون مذهبی و فرهنگی بوده است و شامل مواد غذایی، دارو، البسه مستعمل و مواد آرایشی و غیره می‌شود. وی درباره دلایل انهدام تمام داروهای ضبط شده هم گفت: داروهایی که قاچاق هستند، بلوکه می‌شوند و وزارت بهداشت حکم انهدام آنها را می‌دهد. ما بارها تقاضا داده‌ایم که داروها مورد آنالیز قرار بگیرند و بخشی از آنها مصرف شوند، اگر وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی کند ما می‌توانیم این داروها را در اختیار آنها قرار دهیم.