گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سرمایه گفت: اقتصاد ایران مبتلا به «دیابت نقدینگی» است که به‌رغم وجود نقدینگی سرگردان در شریان‌های اقتصاد، واحدهای تولیدی و خدماتی از جذب این نقدینگی ناتوان هستند. به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، بیرانوند در سخنرانی خود افزایش سه برابری نرخ ارز در سنوات گذشته و به تبع آن افت بهای ریال را موجب فراهم آمدن زمینه‌ای برای به حراج گذاشتن ریال و تبدیل شدنش به کالا عنوان کرد. وی در ادامه، یکی از راهکارهای برون رفت از بحران افزایش نقدینگی و مهار آن را رویکرد گسترده به کارت‌های اعتباری دانست. بیرانوند یکی از اولویت‌های اصلی بانک سرمایه در سال آتی را عقد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با شرکت‌های تولیدی و خدماتی عنوان کرد تا به این طریق، جامعه هدف یعنی فرهنگیان که سهامداران عمده بانک سرمایه هستند، با استفاده از کارت‌های اعتباری تخفیف‌دار از خدمات شرکت‌های مذکور استفاده کنند. گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سرمایه گفت: اقتصاد ایران مبتلا به «دیابت نقدینگی» است که به‌رغم وجود نقدینگی سرگردان در شریان‌های اقتصاد، واحدهای تولیدی و خدماتی از جذب این نقدینگی ناتوان هستند. به گزارش روابط عمومی بانک سرمایه، بیرانوند در سخنرانی خود افزایش سه برابری نرخ ارز در سنوات گذشته و به تبع آن افت بهای ریال را موجب فراهم آمدن زمینه‌ای برای به حراج گذاشتن ریال و تبدیل شدنش به کالا عنوان کرد. وی در ادامه، یکی از راهکارهای برون رفت از بحران افزایش نقدینگی و مهار آن را رویکرد گسترده به کارت‌های اعتباری دانست. بیرانوند یکی از اولویت‌های اصلی بانک سرمایه در سال آتی را عقد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با شرکت‌های تولیدی و خدماتی عنوان کرد تا به این طریق، جامعه هدف یعنی فرهنگیان که سهامداران عمده بانک سرمایه هستند، با استفاده از کارت‌های اعتباری تخفیف‌دار از خدمات شرکت‌های مذکور استفاده کنند.

رتبه ۲۴ بانک قوامین

در میان ۵۰۰ شرکت برتر

گروه بنگاه‌ها: بانک قوامین در هفدهمین سال رتبه‌بندی برندهای برتر ایران در میان ۵۰۰ سازمان بزرگ کشور در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی بانک قوامین در هفدهمین همایش شرکت‌های برتر ایران که به کوشش سازمان مدیریت صنعتی و با حضور بنگاه‌های اقتصادی کشور برگزار شد، بانک قوامین در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۹۲ در جایگاه ۲۴ ایستاد. برپایه همین گزارش در این همایش ۵۰۰ سازمان اقتصادی کشور براساس شاخص‌های اندازه و رشد سازمان، سودآوری و عملکرد، صادرات و نقدینگی و بدهی و بازار مورد ارزیابی قرار گرفتند. در همین حال در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک قوامین سرمایه این بانک با ۱۰۰ درصد افزایش از ۴ هزار میلیارد ریال به ۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

بانک انصار جزوه الکترونیکی آشنایی با بورس منتشر کرد

گروه بنگاه‌ها: بانک انصار اقدام به تهیه جزوه الکترونیکی آشنایی با بازار سرمایه (بورس) کرد. به گزارش اداره‌کل بازاریابی و تبلیغات، بانک انصار در راستای ارتقای سطح دانش و نگرش مدیران و کارکنان و آشنایی ذی‌نفعان خود اقدام به تولید جزوه الکترونیکی آشنایی با بازار سرمایه (بورس) برای اولین بار در سطح کشور و در پنج بخش (۱- چگونه یک سرمایه‌گذار آگاه باشیم ۲- آشنایی با بورس و اوراق بهادار ۳- آشنایی با شرکت‌ها و اصطلاحات آنها ۴- اصطلاحات رایج در بورس و اوراق بهادار ۵- راه‌های ورود به بورس و ...) کرده است. معاونت منابع انسانی و آموزش، مطالعه این جزوه را به همه سرمایه‌گذاران، به‌خصوص سرمایه‌گذاران نوپا و تازه‌وارد و افرادی که قصد دارند درآمد خود را افزایش و همچنین به آنانی که نگران‌اند، توصیه کرده است. این جزوه همچنین راهکاری ساده، نظام‌مند و سازمان یافته برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه را ارائه می‌کند.