گروه بنگاه‌ها: در آستانه برگزاری مجمع عادی سالانه بانک تجارت، مدیرعامل این بانک به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های بانک تجارت در حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمد ابراهیم‌مقدم با اشاره به اینکه بانک تجارت در طول ۳۵ سال گذشته با اعطای صدها هزار میلیارد ریال از منابع خود مسوولیت تامین مالی بسیاری از پروژه‌های بزرگ عمرانی در کشور نظیر طرح‌های راهسازی، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، مجتمع‌های فولاد و احداث سیلو را بر عهده داشته است، بر تداوم رویکرد این بانک در حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: یکی از ارکان مهم پیشرفت صنعتی کشور حمایت موثر از تولید ملی، چه از جانب مصرف‌کنندگان و چه از جانب دستگاه‌های مرتبط با بخش‌های تولید و بازرگانی در اقتصاد کشور است و زمانی که این مهم محقق شود حرکت واقعی اقتصاد کشور به سمت اقتصاد مقاومتی آغاز شده است. مدیرعامل بانک تجارت حمایت از تولید در کشور را مستلزم افزایش سرعت گردش پول در بانک‌ها دانست و یادآور شد: بسیار مهم است که بتوانیم منابع بانک‌ها که در واقع همان سپرده‌های مردم است را به بهترین شکل و با بیشترین بازده به تولیدکنندگان واقعی برسانیم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر به‌واسطه تاثیرات ناشی از محدودیت‌های خارجی و برخی سیاست‌گذاری‌های گذشته، مشکلات زیادی برای تولید‌کنندگان و بانک‌ها در امر اعطا و بازپرداخت تسهیلات به‌وجود آمد، با این‌حال بانک‌ها هنوز مهم‌ترین منبع تامین مالی صنایع و بنگاه‌های بازرگانی کشور هستند. ما نیز در بانک تجارت به این نقش خود افتخار می‌کنیم و با تمام توان درصدد هستیم تا ارتباط‌مان را با صنعتگر و بازرگان ایرانی حفظ و تقویت کنیم. وی با اشاره به برنامه‌های این بانک برای افزایش سود عملیاتی با هدف تامین منافع سپرده‌گذاران و سهامداران گفت: با توجه به تحولات پرشتاب اقتصاد کشور در سال‌های اخیر و تاثیرات آن بر بازار پول و سرمایه، مدل کسب‌و‌کار بانک‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده است. در این میان بانک تجارت نیز می‌کوشد با افزایش سهم درآمدهای کارمزدی، وصول مطالبات معوق و تخصیص بهتر منابع از طریق استقرار سامانه‌های پیشرفته اعتبارسنجی، افق روشن‌تری از ثبات و پیشرفت بانک برای ذی‌نفعان خود ترسیم کند.