گروه بنگاه‌ها: برای نخستین بار در کشور بانک اقتصادنوین جشنواره نقد نظام بانکی با محوریت بانک اقتصادنوین را برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، حسن معتمدی، مدیرعامل بانک اقتصادنوین در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: با توجه به گستره رسانه‌های ارتباطی در جامعه و نیز تاثیر مقالات و نقدهای نگارش شده از سوی رسانه‌ها به‌عنوان ارکان تخصصی و منابع مورد اعتماد در ذهن مخاطبان، بی‌شک مقالات و نقدهای این رسانه‌ها در رابطه با عملکرد و برنامه‌های هر سازمانی می‌تواند موجب تسهیل دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان شود.

وی با اشاره به اینکه بانک اقتصادنوین نقد سازنده را ارج می‌نهد، گفت: پایش مستمر نقدها و مقالات نگارش شده درخصوص نظام بانکی و به‌طور مشخص بانک اقتصادنوین تصویرگر بازخوردهای جامعه از فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی سازمان خواهد بود و نقاط قوت و ضعف را یادآوری خواهد کرد. معتمدی در ادامه با بیان اینکه نظام بانکی در سال گذشته سال سختی را پشت‌سر گذاشت و حال عمومی برخی از ذی‌نفعان خوب نبود، گفت: از سه گروه ذی‌نفعان نظام بانکی در سال گذشته سپرده‌گذاران در شرایط مطلوب قرار داشتند، ولی شرایط برای سهامداران مساعد نبود ضمن اینکه شرایط کارکنان بانک نیز در سال گذشته متوسط بود. وی با اشاره به معضل مطالبات معوق و دقت‌ها و سختگیری‌های نهادهای نظارتی در سال گذشته یادآور شد: البته بانک اقتصادنوین سال گذشته را نسبتا خوب به پایان رساند و عملکرد آن مورد تایید دستگاه‌های نظارتی قرار گرفت و موفق شد به نسبت سایر بانک‌ها سود مناسب‌تری بین سهامداران تقسیم کند.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین به فعالیت ۲۰ هزار شعبه بانکی با بیش از ۲۰۰ هزار پرسنل اشاره کرد و افزود: بانک‌ها در ۱۰ سال گذشته در معرض فشارهای زیادی بوده‌اند و هر دولتی فارغ از گرایش‌های سیاسی، راه‌حل مشکلات را در بانک‌ها جست‌وجو کرده به همین دلیل همیشه روی بانک‌ها فشار بوده است. معتمدی با اشاره به صحبت‌های متعدد مبنی‌بر لزوم اصلاح نظام بانکی ایران گفت: این در حالی است که هیچ‌گاه تعریفی از اصلاح اعلام نشده و مشخص نبوده است که کجای نظام بانکی باید اصلاح شود. وی خاطرنشان کرد: هیچ کس در کشور به اندازه کارکنان پشت باجه بانک‌ها تحت فشارهای متعدد نیست؛ این درحالی است که هیچ‌گاه اعلام نمی‌شود که بسیاری از سوءاستفاده‌ها و تخلفات مالی با هوشیاری و فداکاری همین کارکنان کشف می‌شود. در این مراسم محمد صدرهاشمی‌نژاد، بنیانگذار بانک اقتصادنوین نیز در سخنانی گفت: توجه به نظام بانکی و بازار سهام زمینه را برای توسعه همه‌جانبه کشور فراهم می‌کند. وی افزود: با همین تفکر طرح توسعه بازار سهام و تاسیس بانک‌های خصوصی در کشور کلید خورد، ولی امروز با گذشت سال‌ها از این اتفاقات مهم، هنوز بازار سرمایه و بانک‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند. به گفته صدر هاشمی‌نژاد باوجود همه این دشواری‌ها بانک اقتصادنوین تمیزترین و دقیق‌ترین راه را برای تحقق اهداف خود انتخاب کرده است که عملکرد بانک شاهد این ادعاست. وی با اشاره به اینکه رونق و توسعه بازار پول و سرمایه بهترین فرمول برای توسعه کشور است، گفت: تمام کشورهای موفق در دنیا از این فرمول بهره برده‌اند.