گروه بنگاه‌ها: مدیر تحقیقات و برنامه‌ریزی و بودجه بانک سامان گفت: هم‌راستا با توسعه زیرساخت‌های فنی و قانونی بسیاری از خدمات الکترونیکی، در زمینه استفاده از این خدمات نیز باید فرهنگسازی انجام شود. از این رو بانک سامان در برهه‌های زمانی مختلف، از طریق برگزاری انواع روش‌های تشویقی، تلاش می‌کند که استفاده از کانال‌ها و ابزارهای جدید الکترونیکی را ارتقا دهد. به گفته وی، «وین کارت» هم یکی از این موارد است.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه مجوز این طرح در شهریورماه سال ۱۳۹۳ از بانک مرکزی دریافت شده است، افزود: شما یک کارت دارید و با این کارت می‌توانید هر تراکنش الکترونیک روی انواع درگاه‌های الکترونیک انجام دهید و امتیاز کسب کنید. حتی برای انجام خدمات فوق، ما محدودیتی در مورد اینکه حتما از درگاه بانک سامان انجام شود را نیز قائل نشدیم؛ چراکه قائل به این بودیم که این فرهنگ‌سازی باید به‌صورت ساده و بدون اختلال در جریان روزانه افراد صورت گیرد. به گزارش «ایسنا» وی خاطرنشان کرد: کسی که وین کارت بانک سامان را در اختیار دارد می‌تواند از پایانه‌های فروشگاهی بانک‌های دیگر خرید و امتیاز کسب ‌کند یا با استفاده از این کارت روی درگاه موبایل بانک از طریق انتقال وجه، خرید و پرداخت قبض امتیاز کسب کند. بر حسب امتیازهای اخذ شده ما به مشتریان جوایزی را در قالب قرعه‌کشی اعطا می‌کنیم.

به هر حال مردم این کارت را در دست دارند و هر کجا که یک تراکنش الکترونیکی انجام دهند از نظر ما ارزشمند است.حسینی‌نژاد ادامه داد: برخی ابتدا فکر می‌کردند که این طرح قرض‌الحسنه است و کاری مشابه حساب‌های قرض‌الحسنه انجام می‌شود، در حالی که در حساب قرض‌الحسنه شما پولی در بانک و می‌گذارید مثلا ۶ ماه می‌ماند و بعد با توجه به امتیازهای کسب شده براساس مانده حساب در قرعه‌کشی بانک شرکت می‌کنید، در حالی‌که در «وین کارت» چنین قصدی وجود ندارد.وی توضیح داد: شما با حساب خود روزانه کار می‌کنید و هر تراکنش الکترونیکی که بزنید برای ما مهم و امتیازآور تلقی می‌شود. ما می‌خواستیم مشتریانمان استفاده از کانال‌های مختلف الکترونیکی را تجربه کنند تا به‌تدریج از کانال‌های فیزیکی به کانال‌های مجازی سوئیچ کنند. خوشبختانه تلاش‌های ما برای این ماموریت پاسخ داده و الان بیش از ۱۳۰ هزار نفر دارای «وین کارت» هستند و روزانه اقدام به انجام تراکنش می‌کنند.