گروه بنگاه‌ها: در مراسم روز جهانی گردشگری از تمبر یادبود روز جهانی گردشگری و همچنین توریست کارت رونمایی شد.

در این مراسم مدیرعامل بانک سپه درباره توریست کارت گفت: با توجه به سابقه بانک سپه و عمر ۹۱ ساله آن، فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم و در طرح‌های جدید این بانک تفکر و بینشی با همکاری نزدیک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دادیم تا در شرایط پس از تحریم، تسهیلات لازم برای گردشگران فراهم شود. تقوی‌نژاد افزود: این کارت ظرفیت‌های بسیاری دارد و دارای امنیت بالایی است و با توجه به هماهنگی‌هایی که با سایر بانک‌های کشور انجام داده‌ایم، صاحبان این کارت می‌توانند با سرعت بالایی آن را دریافت کنند، امکان افتتاح حساب در این زمینه وجود دارد و گردشگران می‌توانند با سفارش توریست کارت از کشور خودشان به‌صورت گروهی یا آژانس‌ها این کارت را دریافت کنند.

او ادامه داد: امکان شارژ مجدد این کارت تا سقف پنج هزار دلار وجود دارد و می‌توان در همه دستگاه‌های کارت‌خوان از آن استفاده کرد. همچنین استفاده در درگاه‌های غیرحضوری نیز وجود دارد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: با توجه به همکاری‌های صورت گرفته، دارندگان این کارت‌ها می‌توانند در موزه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و هتل‌ها تخفیفات لازم را داشته باشند.وی در پایان گفت: امیدوارم در شبکه بزرگ گردشگری کشور شاهد وصول ارز مناسب و درآمدهای خوب برای کشورمان باشیم.