واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «دوره کاربردی فاینانس بین‌المللی شرکت‌های ایرانی پس از رفع تحریم‌ها» در روزجمعه 27 آذرماه به مدت 8 ساعت، برگزار می‌کند. در دوران پساتحریم آنچه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است اهمیت تامین مالی بین‌المللی برای ایران است.


ورود سرمایه‌های بین‌المللی به کشور یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد توازن مالی و حل بحران تنگنای مالی است. آشنایی با روش‌های تامین مالی بین‌المللی برای مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌‌سازان این حوزه در ایران امری حیاتی است و از آنجا که ایران کشوری با درآمد نفتی بوده و تامین مالی پروژه‌ها بیشتر از این طریق صورت می‌گیرد، مدیران، کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان آن با روش‌های نوین تامین مالی بین‌المللی در بازارهای مالی جهانی از طریق صندوق‌های خاص سرمایه‌گذاری، صندوق‌های مشترک، اوراق قرضه بین‌المللی و تامین مالی چندوجهی آشنایی کمی دارند. در این دوره سعی بر این است که جدید‌ترین روش‌های تامین مالی بین‌المللی و مختصات آن از قبیل رتبه‌بندی اعتباری، تهیه گزارش‌های سالانه، روش‌های تامین مالی چندوجهی، تامین مالی از مراکز مالی از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق و نحوه مذاکره با بانک‌های سرمایه‌گذاری شرح و بسط داده شود. همچنین سعی می‌شود دیدگاه شرکت‌کنندگان به روش‌های مدرن تامین مالی و سرمایه‌گذاری معطوف شود و از دیدگاه‌های بسته و حلقه تامین مالی دولتی خارج شویم. شرکت‌کنندگان طی این دوره که توسط دکتر پیمان مولوی ارائه می‌شود با سرفصل‌های زیر آشنا خواهند شد:


۱. با روش‌های فاینانس بین‌المللی آشنا خواهند شد

۲. توانایی درک و فهم تمامی ابعاد فاینانس پروژه‌ای و شرکتی را خواهند داشت.

۳. قادر به اجرای فاینانس شرکتی خواهند بود.

۴. توانایی ارزیابی ریسک در فاینانس را به‌دست خواهند آورد.

۵. با بانک‌های تامین اعتبار‌کننده آشنا خواهند شد.

۶. با روش‌های تامین منابع و فاینانس در پروژه‌ها در شرایط وضع محدودیت‌های مالی و اقتصادی و بانکی آشنا خواهند شد.

۷. با مدل‌های تامین مالی منابع پروژه بر مبنای خلق اعتبار آشنا خواهند شد.

۸. اهمیت اگزیم بانک‌ها در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی

۹. روش‌های فاینانس پروژه و فاینانس سازمان یافته

۱۰. فاینانس شرکتی در مقابل فاینانس پروژه‌ای

۱۱. نحوه ارزیابی ریسک پروژه‌ها

۱۲. تامین اعتبار صادراتی (تامین مالی صادرات)

۱۳. تامین مالی صادرات در شرایط سخت بانکی

۱۴. سیاست‌های مالی و اقتصادی توسط موسسات تامین‌کننده اعتبار برای تشویق صادرات (ECAs)


متقاضیان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.