به گزارش کوین‌تلگراف، بایو روز گذشته در این پست اعلام کرد ظاهرا PDF وایت‌پیپر بیت‌کوین از زمان انتشار نسخه موهاوی (Mojave) سیستم‌عامل مک‌‌‌‌‌‌‌او‌‌‌‌‌‌‌اس در سال‌۲۰۱۸ به شکل پیش‌فرض و پنهانی در رایانه‌‌‌‌‌‌‌های اپل وجود داشته‌است.

بایو در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد زمانی‌که سعی داشته پرینتر خود را تعمیر کند و سندی را با استفاده از اسکنر بی‌‌‌‌‌‌‌سیمی اسکن کند، دستگاهی به‌نام Virtual Scanner II مشاهده کرده که پیش از این آن را ندیده بوده‌است. ظاهرا برنامه Virtual Scanner II به‌صورت پیش‌فرض یک تصویر را نشان می‌داده اما زمانی‌که این کارشناس فناوری، نوع فایل را از تصویر به داکیومنت تغییر داده، وایت‌پیپر بیت‌کوین به نمایش درآمده است.

وی در این رابطه گفت: من اصلا به‌دنبال وایت‌پیپر بیت‌کوین نبودم، فقط سعی کردم پرینترم را تعمیر کنم.

به گفته بایو، در فضای اینترنت هیچ پستی در این رابطه وجود ندارد، با این حال ظاهرا کاربری به‌نام جاشوا دیکنز در نوامبر (آبان) سال‌۲۰۲۰ در رشته توییتی محل ذخیره وایت‌پیپر Bitcoin در سیستم‌عامل مک‌‌‌‌‌‌‌او‌‌‌‌‌‌‌اس را به اشتراک گذاشته و بایو از این مسیر برای پیدا‌کردن فایل اصلی استفاده کرده‌است.

بایو افزود: من از بقیه دوستام که از مک استفاده می‌‌‌‌‌‌‌کنند هم پرسیدم که چنین چیزی را پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کنند یا نه و پاسخ همه آنها مثبت بود. بر اساس این پست وبلاگ، PDF  وایت‌پیپر بیت‌کوین در تمامی نسخه‌‌‌‌‌‌‌های مک‌‌‌‌‌‌‌او‌‌‌‌‌‌‌اس از ورژن موهاوی (۱۰.۱۴.۰) گرفته تا ونچورا (Ventura) یافت می‌شود. البته این فایل در ورژن‌های سیرا (High Sierra) یا ورژن‌‌‌‌‌‌‌های پیش از آن وجود ندارد. مشخص نیست که چرا وایت‌پیپر Bitcoin  به‌عنوان سند پیش‌فرض در نسخه‌‌‌‌‌‌‌های مدرن سیستم‌عامل مک‌‌‌‌‌‌‌او‌‌‌‌‌‌‌اس عرضه می‌شود. بایو معتقد است شاید این فایل PDF تنها برای اهداف آزمایشی استفاده‌شده و هرگز قرار نبوده توسط کاربران دیده شود.