اعضای هیات‌مدیره بعد از مشورت با هم به این نتیجه رسیدند که او در ارتباطات و تعاملات خود با هیات‌مدیره صادق نبود و به آنها اجازه نمی‌داد که مسوولیت‌های خود را انجام دهند. هیات‌مدیره دیگر به توانایی او برای رهبری اوپن‌ای‌آی اعتماد ندارد. قیمت WLD، توکن بومی پروژه ورلدکوین (WorldCoin)، بلافاصله پس از اعلام این خبر ۱۲درصد سقوط کرد. در حال حاضر، مدیر ارشد فناوری اوپن‌ ای‌آی یعنی میرا موراتی (Mira Murati) به‌عنوان مدیرعامل موقت آن منصوب شده تا جانشین دائمی سم آلتمن مشخص شود.

اعضای هیات‌مدیره اوپن‌ای‌آی تاکید کرده‌اند: از کمک‌های فراوان سم در تاسیس و رشد اوپن‌ای‌آی ممنونیم؛ اما برای پیشرفت این شرکت، انتخاب یک رهبر جدید ضروری است. اوپن‌ای‌آی برای پیشبرد ماموریت ما ساخته شده و اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به نفع تمام بشریت است. هیات‌مدیره اوپن‌ای‌آی به تلاش خود برای اجرای این ماموریت ادامه می‌دهد. میرا صلاحیت کامل برای برعهده گرفتن نقش مدیرعامل موقت را دارد. ما به توانایی‌های او برای رهبری اوپن‌ای‌آی در این دوره انتقال، اطمینان داریم.

علاوه بر این، گرگ براکمن (Greg Brockman) که یکی از بنیان‌گذاران اوپن‌ای‌آی است، از ریاست هیات‌مدیره کنار گذاشته شد. او قرار است به‌عنوان رئیس شرکت به کار خود ادامه و به موراتی گزارش دهد. هیات‌مدیره اوپن‌ای‌آی از آدام دی‌آنجلو، تاشا مک‌کاولی، هلن تونر و ایلیا سوتسکور تشکیل شده است. اکثر اعضای هیات‌مدیره این شرکت مدیران مستقلی هستند که در شرکت اوپن‌ای‌آی سهامدار نیستند. همچنین، آلتمن بنیان‌گذار شرکت تولز فور هیومنیتی (Tools for Humanity)، توسعه‌دهنده پروژه کریپتو ورلدکوین (Worldcoin) است. این شرکت هنوز درباره این خبر اظهار نظری نکرده است.