طراحی بسته‏‏‌بندی برای نسل دیجیتال

نائومی استوارت، مدیر بازاریابی درایزی فیرز، در گفت‌وگو با پکیجینگ نیوز بیان کرد که چگونه سن مصرف‌کننده بر نگرش آنها نسبت به بسته‌‌‌بندی محصول تاثیر می‌‌‌گذارد، و چرا ما باید اکنون برای «نسل آلفا» بسته‌‌‌بندی طراحی کنیم.

درست زمانی که با نسل Z آشنا می‌‌‌شوید، نسل جدیدی در حال ظهور است که احتمالا چشم‌‌‌انداز بازاریابی را دگرگون می‌‌‌کند.

نسل آلفا اولین نسلی است که به طور کامل در قرن بیست و یکم و در دنیای کاملا دیجیتالی متولد شد. انتظار می‌‌‌رود که نسل آلفا بزرگ‌ترین نسل تاریخ باشد که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲ میلیارد نفر را شامل می‌شود. جای تعجب نیست که برندها باید به سرعت با این جمعیت هماهنگ شوند.

آنها در مورد محصولاتی که مصرف می‌‌‌کنند، ذائقه تصفیه شده‌‌‌ای دارند. آنها عمیقا نگران تغییرات آب و هوایی هستند و در زمینه فناوری افرادی مطلع به حساب می‌‌‌آیند. آنها مطالب را به صورت معتبر و شفاف مطالبه می‌‌‌کنند و به دنبال راه‌حل‌‌‌های پایدار با کیفیت طولانی‌مدت هستند.

بسته‌‌‌بندی اغلب تصویری خوب از نحوه زندگی ما در حال حاضر است، اما برندها به طور فزاینده‌‌‌ای به آینده نگاه می‌‌‌کنند. به همین دلیل است که ما باید با آغوش باز از نسل آلفا استقبال کنیم. بسته‌‌‌بندی یکی از راه‌‌‌های انجام این کار است.

نسل آلفا (متولد ۲۰۱۰-۲۴) از نظر مادی با استعدادترین و باسوادترین نسلی است که تاکنون وجود داشته است. اما چگونه بسته‌‌‌بندی محصول را ایجاد کنیم تا به آنها کمک کنیم بهترین زندگی را داشته باشند؟

همان‌طور که نسل آلفا بالغ می‌شود، آنها به دنبال راه‌‌‌هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتی هستند که خریداری می‌‌‌کنند. انتظار داشته باشید که آنها نسلی باشند که به شدت بر پایداری و آگاهی زیست محیطی تاکید دارند. مصرف‌کنندگان نسل الفا بیشتر احتمال دارد محصولی را بر اساس بسته‌‌‌بندی‌‌‌های سازگار با محیط‌‌‌زیست با منبع طبیعی خریداری کنند که با خیال راحت به دست آمده و به کره زمین بازگردانده شده است.

به همین دلیل است که به حداقل رساندن عناصر بسته‌‌‌بندی، تغییر به اجزای قابل بازیافت، حذف پلاستیک‌های بکر و تشویق خریداران به استفاده مجدد از مواد بسته‌‌‌بندی غیرقابل مذاکره است. در حالی که این موارد رعایت می‌‌‌شوند، ‌‌‌ اطمینان از اینکه این تلاش‌‌‌ها روی بسته‌‌‌بندی قابل مشاهده هستند نیز ضروری است.

درک و هدف‌‌‌گیری جمعیت‌‌‌شناسی خاص در طراحی بسته‌‌‌بندی موثر حیاتی است. برای نسل آلفا، طراحی بسته‌‌‌بندی شامل فناوری و عناصر تعاملی، پایداری و شخصی‌‌‌سازی می‌تواند در افزایش فروش بسیار موثر باشد. آنها پذیرای بیان عمدی کمتر به جای بیشتر هستند.

سرمایه‌گذاری زودهنگام برای درک و ایجاد پایبندی، با رشد این ثروتمندترین نسل پیش‌بینی‌‌‌شده برای برندها نتیجه خواهد داد.

از زمان آغاز به کار، نسل آلفا هدف بازاریابی بی‌‌‌وقفه بوده است و دستور کار مسائل اجتماعی را پیش می‌‌‌برد. آنها همچنین اولین نسلی هستند که تمایلی به پذیرش چیزی کمتر از یک رویکرد خرید محصول شخصی ندارند.

آنها نسلی هستند که به سمت تغییر حرکت می‌‌‌کنند. نسلی که فقط از شرکت‌هایی خرید می‌‌‌کنند که بدانند پولشان به چه سمتی می‌‌‌رود.

انتظار مصرف‌کنندگان از برندها بیشتر از محصولات فیزیکی است. محصولات ممتاز باید خدمات، معنا و تعامل را حول یک تجربه مصرف‌کننده معتبر ارائه کنند، و رسانه‌‌‌های دیجیتال و اجتماعی می‌توانند مجموعه‌‌‌ای از امکانات را معرفی کنند.

چگونه یک محصول با مصرف‌کننده صحبت می‌‌‌کند؟ آیا محصول مشکل آنها را حل یا زندگی را آسان‌‌‌تر می‌‌‌کند؟

برندها با هر اندازه می‌توانند از طریق نحوه تعاملشان از طریق بسته‌‌‌بندی محصول، درباره این جمعیت‌‌‌شناسی اطلاعات بیشتری کسب کنند. سپس آنها می‌توانند از این دانش برای شخصی‌سازی تعاملات خود با مصرف‌کنندگان استفاده کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوا و محصولاتی را ارائه می‌‌‌دهند که بیشتر برای آنها جذابیت دارد.

برجسته شدن به دلایل درست

بسته‌‌‌بندی مهم است و بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. برای متمایز شدن در صفحه نمایش یا قفسه‌‌‌های خرده‌‌‌فروشی، طراحی بسته‌‌‌بندی دیگر نمی‌تواند جذابیت انبوه داشته باشد، بلکه باید نسلی را که احتمالا محصول شما را خریداری می‌‌‌کند، هدف قرار دهد. نوآورترین نسل، نسل آلفا، به دنبال مارک‌های CPG هستند که با سطح نوآوری آنها مطابقت داشته باشند. دیر رسیدن به روندها فاجعه بار است. آنها به دنبال برندهای اول هستند.

آنها نیز شما را تماشا می‌‌‌کنند. آنها به اقدامات تجاری که به برند شما کمک می‌‌‌کند توجه می‌‌‌کنند و از شما می‌‌‌پرسند که آیا شما بخشی از مشکل هستید یا راه‌حل. بهترین راه برای موفقیت این است که به دنبال فرصت‌‌‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد داستان، چالش‌‌‌ها و پس زمینه برند خود باشید. مطمئن‌‌‌ترین راه برای ایجاد پیامی که ارزش به اشتراک گذاشتن داشته باشد، همسویی با ارزش‌‌‌ها و علایق مصرف‌کننده است و خبر خوب این است که نسل آلفا کمتر توسط برندهایی که وعده‌‌‌های دروغین یا ادعاهای تمجید شده می‌‌‌دهند، فریب می‌‌‌خورند. آنها صداقت، شفافیت و ثبات را ویژگی‌‌‌های ضروری خود و برندهایی که از آنها خریداری می‌‌‌کنند را می‌‌‌شناسند. این نسل با انجام دادن، با میانگین فاصله توجه ۸.۲۵ ثانیه یاد می‌‌‌گیرند.

آنها از اختصارات و عبارات کوتاه و قدرتمند برای برقراری ارتباط استفاده می‌‌‌کنند که با لحظات معاملاتی متعدد اما کوتاه، ظریف و بسیار هوشمندانه در یک روز ترکیب شده است. کلید طراحی تعاملی، همدلانه و هوشمندانه خواهد بود. نسل آلفا از نظر فرهنگی متنوع‌‌‌ترین در سطح جهانی است، به این معنی که آنها عمیقا تنوع جهان در طراحی و ارزش‌‌‌های اصلی را درک می‌‌‌کنند. با میل به سادگی، سناریوهای جذاب، و پالت‌‌‌های رنگی آرام و تصفیه شده. پیچیدگی در DNA آنها نوشته شده است. این به آن معناست که بازاریابی، و در نتیجه بسته‌‌‌بندی، احتمالا به روش‌‌‌های غیرمنتظره‌‌‌ای تغییر می‌‌‌کند. با نسل آلفا، تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات برند، دیگر یک مسیر یک طرفه نخواهد بود. نسل آلفا هوشمندی، بلوغ اجتماعی زودرس و سطحی از آگاهی اجتماعی را نشان می‌‌‌دهند که قبلا مشاهده نشده و از آنجا که آنها آینده همه چیز هستند، هر صاحب کسب و کاری باید به آنها توجه داشته باشد.