چرا سرمایه گذاران بیشتری در طول بازارهای صعودی معاملات مارجین را انتخاب می کنند؟

 معاملات مارجین بالاخص در روندهای صعودی به دلیل هزینه کم و درآمدهای بالقوه زیاد (که برای این شرایط بازار بسیار مناسب هستند)، مورد علاقه سرمایه گذاران قرار می گیرند. پس علت اینکه بسیاری از سرمایه گذاران در بازارهای صعودی به معاملات مارجین روی می آورند چیست؟ نویسنده در زیر چندین دلیل را چکیده می کند:

۱. بازدهی افزایش یافته

از بزرگترین جذابیت های معاملات مارجین می توان به توانایی آن در چند برابر کردن سرمایه، به صورتی کارآمد اشاره کرد. روند کلی بازار در طول یک بازار صعودی رو به بالا است و سرمایه گذاران با استفاده از مارجین، می توانند سهم بیشتری از دارایی ها را با سرمایه کمتری در اختیار داشته باشند؛ و اینچنین، با تخمین درست روند بازار، ضریب بازگشت بیشتری در قیاس با سرمایه گذاری های مستقیم کسب کنند. این اثر افزایشی معاملات مارجین را به گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذارانی تبدیل می کند که در جستجوی بازگشت سرمایه بالا در بازارهای صعودی هستند.

۲. کارایی بهبود یافته استفاده از سرمایه

معاملات مارجین به شدت کارایی استفاده از سرمایه را افزایش می دهند. فرصت ها را در طول بازار صعودی همه جا می توان یافت، اما وجوه در دسترس سرمایه گذاران محدود هستند. سرمایه گذاران با استفاده از معاملات مارجین می توانند در فرصت های معاملاتی بیشتری با سرمایه کمتری شرکت داشته باشند که نه تنها نقدینگی وجوه را افزایش می دهد بلکه تنوع سبدهای سرمایه گذاری را نیز بیشتر می کند و از این طریق منجر به کاهش ریسک های مربوط به سرمایه گذاری می شود.

۳. استراتژی های سرمایه گذاری بهینه شده

معاملات مارجین در طی یک بازار صعودی همچنین می توانند انعطاف پذیری بیشتری نیز برای استراتژی های سرمایه گذاران به همراه داشته باشند. سرمایه گذاران به غیر از استراتژی خرید و هولد (نگه داری)، همچنین می توانند از مارجین برای پیاده سازی استراتژی های هدجینگ، آربیتراژ و سایر استراتژی های پیچیده نیز استفاده کنند تا ریسک و بازدهی سبد سرمایه خود را مدیریت کنند. چنین بهبودهای استراتژیکی می توانند به سرمایه گذاران کمک کنند تا دید بهتری از فرصت های متنوع بازار صعودی داشته باشند و ارزش دارایی های را سریع تر متوجه شوند.

۴. واکنش سریع به تغییرات بازار

مزیت دیگر معاملات مارجین این است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد واکنش سریع تری به تغییرات بازار نشان دهند. در یک بازار صعودی نوسانات قیمتی دارایی ها می توانند سریع و شدید باشند. در صورت استفاده از سرمایه گذاری های مستقیم، مقدار ورودی و تغییرات وجوه ممکن است نسبتا آهسته انجام شوند؛ در حالی که هنگام انجام معاملات مارجین، سرمایه گذاران می توانند به سرعت پوزیشن های خود را افزایش یا کاهش دهند تا نوسانات کوتاه مدت را جهت دستیابی به فرصت های سرمایه گذاری، تصاحب کنند.

۵. ورود کم هزینه به بازار

در آخر، معاملات مارجین می توانند محدوده ورود را برای سرمایه گذاران در دسترس تر کنند. در یک بازار صعودی قیمت دارایی های رمزارز ممکن است به سرعت افزایش یابد و مقدار وجوه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری مستقیم ممکن است از توان سرمایه گذاران معمولی خارج شود. سرمایه گذاران می توانند از طریق معاملات مارجین با هزینه کمتری وارد بازار شوند. این مسئله حتی به افرادی که مبلغ کمی سرمایه در دسترس دارند نیز اجازه می دهد از بازدهی های بالای به دست آمده از یک بازار صعودی، بهره مند شوند.

پلتفرم معاملاتی دارایی های رمزارز جهانی کوینکس برای کاربران محیط معاملاتی ایمن، باثبات و پایداری را فراهم می کند و همچنین خدمات و محصولات معاملات مارجین جامعی را ارائه می کند. محصولات معاملات مارجین کوینکس نه تنها شامل مزایایی نظیر نرخ لیکوئیدیشن کم و نرخ بهره روزانه پایین می شوند بلکه دارای یک صندوق بیمه کافی نیز هستند که از آن برای حفاظت از حقوق سرمایه گذاران و تضمین یکپارچگی معاملات در زمان نوسانات شدید بازار استفاده می شود. این مسئله، نه تنها پایداری پلتفرم را بهبود می بخشد و از منافع کاربران محافظت می کند بلکه آن ها را قادر می سازد فرصت های معاملاتی را تصاحب کنند و دارایی های خود را در یک محیط معاملاتی پایدار و باثبات، افزایش دهند.

کوینکس همزمان، طیف گسترده ای از خدمات و محصولات سرمایه گذاری را نیز ارائه می دهد، از جمله معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، وام های کریپتویی و سپرده گذاری، و از این طریق کاربران را قادر می سازد تا طیفی از نیازهای معاملاتی خود را با یک توقف در ایستگاه معاملاتی کوینکس، برطرف سازند.

خلاصه

استفاده از معاملات مارجین در بازار صعودی به سرمایه گذاران اجازه می دهد با هزینه کمتری، بازدهی بالاتری به دست آورند، کارآمدی استفاده از وجوه را تقویت کنند و فرصت های بازار را به لطف استراتژی های سرمایه گذاری متنوع و واکنش های سریع به بازار، به دست آورند. اما در عین حال، شایان ذکر است که کسب درآمد بالا معمولا ریسک زیادی را نیز به همراه دارد، در نتیجه سرمایه گذاران باید هنگام استفاده از مارجین، در مدیریت ریسک ها دقت کافی را به عمل آورند.