گروه بورس- زهرا مجتهد: شاخص کل روز گذشته با وجود معامله چهارمین بلوک فولاد به میزان 33واحد افت کرد. ارزش سهام این شرکت نیز در بازار دیروز به میزان 21 ریال کاهش یافت.
این در حالی است که معاملات انجام شده بر «فولاد» بر شاخص کل به میزان ۷واحد اثر منفی گذاشت.

منفی شدن شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی هریک به میزان 22واحد و 46واحد نیز در روز کاری قبل بر فضای بورس رنگ قرمز را حکمفرما کرد. شاخص صنعت به میزان 27واحد و شاخص قیمت و بازده نقدی نیز به میزان 119واحد افت داشتند.
در این بازار تعداد قرمزها (کاهش قیمت) معادل ۶۵ نماد و تعداد آبی‌ها (افزایش قیمت) معادل ۵۱ نماد بود. در مجموع ۱۵۳ نماد مورد دادوستد قرار گرفت که ۳۷ نماد بدون تغییر قیمت ماندند.
در این معاملات تعداد 1/42میلیون سهم از گروه‌های مختلف بورسی به ارزش بیش از 2/112میلیارد ریال دادوستد شدند.
بیشترین ارزش ریالی معاملات در تالار شیشه‌ای بورس به فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری بازنشستگی اختصاص داشت. تعداد خریداران در بازار دیروز بیش از دوهزار نفر بود. بیشترین نوسان مثبت قیمت را نمادهای معاملاتی حق تقدم توسعه معادن روی، ایران گچ، دارویی لقمان و کاشی اصفهان و بیشترین نوسان منفی قیمت را نمادهای معاملاتی فرآورده‌های نسوزآذر، حق‌تقدم‌های ایران‌خودرو و بانک پارسیان، حمل‌ونقل پتروشیمی و دشت مرغاب تجربه کردند. گروه فلزات اساسی برای دومین روز متوالی، در روز گذشته بیشترین ارزش معاملات بازار اوراق‌بهادار را از آن خود کرد. ارزش معاملات این گروه ۲/۲۸میلیارد ریال اعلام شد.