گروه بورس- هدیه لطفی:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رکود تاریخی خود را در سه سال اخیر شکست و به رقم 10هزار و 425واحد دست یافت. این شاخص از نیمه آذرماه سال 84 تاکنون، شاهد رشد این چنینی نبوده است.
این شاخص در ادامه روند رشد صعودی خود، روز گذشته نیز به میزان ۴۵ واحد دیگر افزایش یافت. در این روز نمادهای معاملاتی «کچاد» به میزان ۱۳ واحد، «وپارس» به میزان ۶ واحد، «سفارس» و «فخوز» هر کدام به میزان ۵ واحد و «ومعادن» به میزان ۴ واحد به رشد شاخص کمک کردند که این نمادها تاثیر نماد «وغدیر» و «شنفت» را بر کاهش شاخص، خنثی کردند.

دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز در شرایط مثبت آخرین روز کاری هفته را به اتمام رساندند. شاخص‌های تابلوی اصلی، تابلوی فرعی، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب 62واحد، 20واحد، 32واحد و 164واحد رشد را تجربه کردند.
در بازار دیروز از ۱۶۶نماد معامله شده، تعداد ۷۱ نماد با افزایش قیمت، ۶۲نماد با کاهش قیمت و ۳۳ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند که در این راستا نمادهای معاملاتی بیسکویت گرجی، فارسیت اهواز، حق‌تقدم بانک پارسیان و سیمان فارس و خوزستان بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی رایان سایپا، نفت پارس، ایران ترانسفو و گرانیت بهسرام بیشترین کاهش نرخ را دارا بودند. ارزش کل معاملات روز گذشته بازار معادل رقم ۱۸۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بود که این رقم ناشی از معامله ۹/۷۶ میلیون سهم در میان چهارهزار و ۹۰۲نفر سهامدار بود.
نماد معاملاتی مس ایران بیشترین ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد. همچنین پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز نماد حق‌تقدم بانک پارسیان شناخته شد.
در این بازار نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان و حق‌تقدم ایران‌خودرو‌دیزل درصف بیشترین تقاضای خرید و نمادهای معاملاتی ایران ترانسفو، سرمایه‌گذاری بوعلی و ایران‌خودرو‌دیزل در صف بیشترین تقاضای فروش جای گرفتند.
همچنین در این روز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی رایان سایپا پس از افزایش سرمایه، فارسیت اهواز پس از تقسیم سود نقدی و لنت ترمز ایران پس از ارائه صورت‌های مالی سال 86 اشاره کرد.