گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص بازده نقدی و قیمت با وجود افت قیمت سهام اکثر شرکت‌ها و نزول شاخص کل به لطف افت قیمت سهام چادرملو کمتر از سود تقسیمی با 9 واحد افزایش مواجه شد.

در معاملات دیروز نماد کشتیرانی به میزان ۸واحد به رشد شاخص کمک کرد. اما این رشد در مقابل تاثیر منفی معاملات انجام شده بر نمادهای معاملاتی چادرملو، مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خراسان ناچیز بود. همچنین شاخص‌های بازار اول با ۴۲واحد کاهش، بازار دوم با ۲۸واحد افزایش، صنعت با ۲۶واحد کاهش، بازده نقدی و قیمت با ۹واحد افزایش به کار خود پایان دادند.
در معاملات دیروز بیش از 39میلیون سهم در میان سه هزار و 408نفر سهامدار معامله شد و ارزش کل بازار معادل رقم 151میلیارد و 246میلیون ریال اعلام شد که نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با ارزش ریالی 8/27میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. همچنین پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز به ترتیب نمادهای معاملاتی سیمان فارس و خوزستان و معادن و فلزات شناخته شدند. در این بازار از 164نماد معامله شده، 56نماد با افزایش قیمت، 75نماد با کاهش قیمت و 33نماد بدون تغییر قیمت بودند که در این راستا نمادهای معاملاتی حتی تقدم لعاب، سرمایه‌گذاری توکافولاد و فروسیلیس ایران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی لیزینگ صنعت و معدن، سیمان بجنورد و حق‌تقدم رایان‌سایپا بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند. در این بازار 8نماد معاملاتی از جمله داروپخش، پیاذر، شاهد و چادرملو بازگشایی شدند و در مقابل 6نماد معاملاتی از جمله نیروکلر، پتروشیمی آبادان، رایان‌سایپا و سرمایه‌گذاری رنا متوقف شدند.
همچنین نمادهای معاملاتی کشتیرانی، فولاد خوزستان و آلومتک بیشترین تقاضای خرید و نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خراسان و ایران ترانسفو بیشترین تقاضای فروش را در معاملات روز گذشته به خود اختصاص دادند.