گروه بورس - زهرا مجتهد: با برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی و تقسیم سود نقدی از سوی این شرکت‌ها، شاخص سود نقدی نیز حرکت کرد.
شاخص سود نقدی روز گذشته پس از تقسیم سود از سوی ۵ شرکت بورسی که نماد آنها بعد از برگزاری مجمع بازگشایی شده بود، به میزان ۱۶واحد افزایش یافت و به رقم شش هزار و ۴۲واحد رسید.

روز گذشته نمادهای معاملاتی نگین طبس، داروسازی اکسیر، کمک‌فنر ایندامین سایپا، کابل باختر و پارس‌خودرو بازگشایی شدند. همچنین نمادهای گل‌گهر و آهنگری تراکتورسازی به علت تعویق در زمان برگزاری مجمع سالانه و نمادهای رنا و شیشه همدان و روز دارو پس از بازگشایی در این روز آماده انجام معامله بودند.
اما در همین بازار شاخص کل بورس تهران تحت‌تاثیر معاملات انجام‌شده بر نمادهای «فولاد» و «کگل» به میزان شش صدم درصد افزایش یافت.
شاخص کل با رشد 62واحدی به رقم ده هزار و 818واحد رسید. در این روزها ارزش بازار بورس تهران به رقم 9/50میلیارد تومان (55میلیارد دلار) رسیده است.
در روز گذشته تعداد ۵/۶۸میلیون سهم متعلق به ۱۵۲نماد معاملاتی از سوی یک هزار و ۸۲۱نفر سهامدار دادوستد شد. ارزش معاملات دیروز بورس پس از رسیدن به ۳/۲۷۴میلیارد ریال، نسبت به روز ماقبل ۱۳۰درصد افزایش نشان می‌دهد.بر اثر معاملات مزبور سهامداران و فعالان بازار روز گذشته شاهد بازدهی ۹صدم درصدی بورس بودند.
نمادهای شیشه همدان، معدنی دماوند، گل‌گهر، پاکسان و پتروشیمی خارک بیشترین افزایش قیمت و پارس‌خودرو، کمک‌فنر ایندامین، نگین طبس و کارخانجات داروپخش بیشترین کاهش قیمت را در این بازار تجربه کردند.
در همین روز گل‌گهر و کشتیرانی (برای سیزدهمین روز متوالی) شاهد بیشترین تقاضای خرید و ایران‌ترانسفو و سرمایه‌گذاری بوعلی بیشترین تقاضای فروش را دارا بودند.