گروه بورس- بورس تهران روزگذشته نیز به رشد دورقمی شاخص ادامه داد و بازدهی بورس 8/0درصد دیگر افزایش یافت. بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص نمادهای فولادی و معدنی برجای گذاشتند.
همچنین ارزش معاملات نیز بدون احتساب معامله ۵درصدی ملی مس، به ۱۶ میلیارد تومان رسید که سهم عمده در این بخش نیز از آن فولادسازان و سنگ‌آهنی‌ها بود. شرایط بورس تهران طی چند روز گذشته تداعی‌کننده روزهای خوش بورس در سال ۸۲ است، هر چند یک تفاوت عمده میان بورس ۸۷ و ۸۲ در رشد نامتوازن قیمت‌ها وجود دارد.

در سال 82 اکثر شرکت‌ها و صنایع حاضر در بورس از جمله سیمان، خودرو، معدنی و حتی سرمایه‌گذاری به همراه یکدیگر رشد می‌کردند در حالی که بخش عمده توجه بازار در سال‌جاری معطوف به دو صنعت فولاد و معدن است و صنایع دیگر باوجود ارزندگی از دید سهامداران مغفول مانده است.
از سوی دیگر باید توجه داشت که فرآیند نوسان قیمت سهام در بورس به گونه‌ای است که هر زمان یک سرمایه‌گذار خرید سهام یک شرکت خاص را ارزنده تشخیص می‌دهد در حالی که سهامدار دیگری زمان فعلی را بهترین زمان خروج می‌‌داند. این فرآیند تا زمانی که خریداران برمبنای یک تحلیل علمی اقدام به خرید کنند، می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت مزبور شود. در حالی که اگر سهامداران تنها به دلیل صعودی بودن قیمت‌ها و با هدف کسب سود کوتاه‌مدت اقدام به خرید سهام کنند،این شرایط در صورت انتشار یک خبر منفی (حتی نامربوط با بازار سرمایه) می‌تواند منجر به سقوط بهمن‌وار قیمت‌ها و هجوم فروشندگان شود و در این میان خریداران سهام در اوج بازندگان اصلی این بازی خطرناک هستند.
به هر حال بورس تهران با تکیه بر حضور سه شرکت فولادساز، شرکت‌های سنگ‌آهنی و هلدینگ‌های آنها به رشد خود ادامه می‌دهد. شرکت‌هایی ک بخش عمده افزایش سودآوری آنها در سال‌جاری وامدار تورم جهانی و افزایش قیمت محصولات تولیدی آنها است.